Gerdab.IR | گرداب

تحقير گوگل در ميدان تايمز لندن

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۹

ه تازگي يك ويديوي انتقادي از عملكرد گوگل در ميدان تايمز لندن به نمايش درآمده است.

گرداب- به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، در اين ويدئوي كارتوني، اريك اشميث رئيس گوگل نشان داده مي‌شود كه در حال جاسوسي از چند كودك است. اين ويدئو بر روي يك نمايشگر بزرگ در ميدان تايمز در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

تهيه و طراحي اين ويدئو توسط يك گروه مدافع حريم شخصي كاربران در انگليس صورت گرفته است. آنان مي‌گويند در اعتراض به بي توجهي گوگل به حفظ حريم شخصي كاربران دست به تهيه و انتشار اين ويدئو زده‌اند و قصد دارند از اين طريق بر گوگل فشار آورند تا سياست هاي خود را در حوزه حريم شخصي تغيير دهد.

در اين ويدئوي كارتوني اريك اشميث در حال هدايت يك كاميون حمل بستني در يك محله است، اما در عمل از كودكان جاسوسي مي‌كند و نحوه استفاده آنها از اينترنت را براي والدينشان افشاء مي‌كند. به نظر مي‌رسد اين اقدام تاثير منفي بر كاربران كم سن و سال گوگل خواهد گذاشت كه اين موتور جستجو به جلب نظرشان اميد زيادي بسته است.

گوگل در پاسخ به اين اقدام به كنايه گفته است: "ما هم به اندازه بقيه مردم بستني دوست داريم، اما علاقه مان به حفظ حريم شخصي از بستني هم بيشتر است و لذا ابزار متعددي را براي حفظ حريم شخصي مردم طراحي كرده ايم!" البته به نظر نمي‌رسد اين پاسخ براي مردم راضي كننده باشد.