Gerdab.IR | گرداب

گسترش 10 برابری شبکه انتقال کشور

تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵

معاون وزیر ارتباطات از توسعه چندین برابری زیرساخت‌های ارتباطی کشور در دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش گرداب، محمود خسروی ظهر امروز در مراسم دیدار نوروزی وزیر ارتباطات به ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم پرداخت و گفت: در شبکه زیرساختی کشور بحث توسعه به قدری جدی بوده که نمی‌توان افزایش آن را با درصد اعلام کرد، چرا که در بخش‌های مختلف با توسعه‌ای که گاه به 10 برابر رسیده مواجه بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین متذکر شد: طی این مدت شبکه انتقال کشور 10 برابر شده و شبکه IP، هفت برابر گسترش یافته است.

خسروی در عین حال یادآور شد: به همین میزان پهنای باند داخل و خارج کشور نیز افزایش یافته و تحولات بزرگی در حوزه زیرساخت‌ها صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اما با توجه به تحولات بزرگی که در حوزه ارتباطات کشور صورت گرفته اگر این زیرساخت‌ها به این شکل گسترش پیدا نمی‌کرد کل شبکه ارتباطی کشور قفل می‌شد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته تاکنون اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته اما این اقدامات تنها میان‌بردهایی بوده‌اند و پایه‌های گام‌های اصلی گذاشته شده که این موضوع در آینده به نتیجه خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت زیرساخت همچنین یادآور شد: قرار بر آن است که برخی از ظرفیت‌ها تا پایان امسال و یا پایان دولت یازدهم تا 10 برابر بیش از حد فعلی گسترش پیدا کنند.