Gerdab.IR | گرداب

حضور ۵ تیم از امیركبیر در مسابقات ربوكاپ

تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۵

سرپرست تیم های رباتیک دانشگاه امیركبیرگفت: ۵ تیم از این دانشگاه در یازدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران شرکت کرده اند.

به گزارش گرداب، سروش صادق نژاد گفت: تیم های این دانشگاه در لیگ های رباتهای انسان نما، فوتبالیست سایز كوچك، شبیه ساز امداد و نجات، امدادگر واقعی و رباتهای مین یاب یازدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران حضور دارند.

وی افزود: بعد از این رقابت سه روزه که در نمایشگاه بین المللی تهران در حال برگزاری است، قرار است تیم های رباتیک ما برای شركت در مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۱۶ در كشور آلمان شرکت کنند.

وی درباره مشخصات ربات جدید دانشجویان صنعتی امیركبیر توضیح داد: این ربات در ابعاد یک متر در ۷۰ سانتیمتر در آزمایشگاه طراحی سیستمهای رباتیکی خلاقانه و الهام گرفته از طبیعت دانشگاه صنعتی امیركبیر طراحی و ساخته شده و دارای سیستم كنترل از راه دور، یک بازو برای عبور از موانع سخت و سیستم شناسایی علائم حیاتی جانداران است.

صادق نژاد خاطرنشان كرد: این ربات امدادگر می تواند با استفاده از سنسورهای خود، علائم حیاتی مثل دما و دی اكسید كربن را تشخیص دهد و موقعیت موقعیت مصدومان گرفتار شده زیر آوار را به تیم امدادگر گزارش دهد.

به گفته سرپرست تیم های رباتیک دانشگاه صنعتی امیركبیر، ربات تیم پاسارگاد همچنین قادر است كمك های اولیه شامل دارو و آب را به مصدومان حوادث طبیعی كه در آوار گرفتار شده اند برساند و نسبت به نجات آنها اقدام كند؛ این ربات امدادگر از قابلیت نقشه برداری و تولید نقشه نیز برخوردار است و استفاده از آن در سوانح طبیعی همچون سیل، زلزله، آتشفشان و سونامی كاربرد دارد.

رقابتهای بخش بزرگسالان یازدهمین مسابقات بین المللی ربوكاپ آزاد ایران از امروز تا جمعه ۲۰ فروردین ماه با حضور تیم های داخلی و ۱۴ كشور خارجی در محل نمایشگاه های بین المللی تهران ادامه خواهد داشت.