Gerdab.IR | گرداب

شبکه‌های اجتماعی؛ تهدیدی برای شرکت‌های تجاری

تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۵

شرکت تحقیقاتی آسترمن مدعی است، 20 درصد شرکت‌های تجاری، از طریق شبکه‌های اجتماعی، هدف حمله سایبری قرار گرفته و سامانه‌های رایانه‌ای آنها آلوده می‌شود.

به گزارش گرداب، گستره استفاده از شبکه‌های اجتماعی تنها مربوط به استفاده شخصی کاربران نیست. بسیاری از شرکت‌های تجاری، برای تبلیغ و جذب مشتریان بیشتر، از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. هکرها نیز، گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی را فرصتی برای مقاصد مجرمانه خود دانسته و از امنیت بسیار پایین این شبکه‌ها، حداکثر استفاده را می‌کنند.

شرکت تحقیقاتی آسترمن (Osterman)، به تازگی نظرسنجی را صورت داده که نشان می‌دهد، 73 درصد شرکت‌ها از فیس‌بوک، 64 درصد از لینکدین و 56 درصد از توییتر برای مقاصد تجاری و تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. بر اساس گزارش آسترمن، تمامی شبکه‌های اجتماعی، به انتشار و توزیع هرچه بیشتر و راحت‌تر بدافزارها کمک می‌کنند. 18 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی آسترمن، حمله سایبری از طریق شبکه‌های اجتماعی را تجربه کرده‌اند.

بر اساس گزارش آسترمن، شبکه‌های اجتماعی سومین راه برای حملات سایبری محسوب می‌شوند. 80 در صد شرکت‌ها، آلودگی از طریق ایمیل را تجربه کرده و 72 درصد نیز از طریق وب گردی هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند. همان‌طور که گزارش آسترمن ثابت می‌کند، شبکه‌های اجتماعی پس از ایمیل و وب گردی قرار دارند؛ اما با توجه به اینکه، این شبکه‌ها، پدیده‌های کاملاً جدیدی در فضای سایبر هستند، آمار 18 درصدی برای حملات سایبری از طریق آنها، آمار قابل‌ ملاحظه‌ای است.