Gerdab.IR | گرداب

اصلاح آدرس‌‌اینترنتی متولی فناوری‌کشور

تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵

شرکت فناوری اطلاعات در سال 90 به سازمان تغییر کرد. بین تمام پیچیدگی های کاری روزمره، سرانجام به تازگی فرصت مهیا شد تا آدرس اینترنتی این سازمان که داعیه مدیریت فناوری اطلاعات کشور را دارد اصلاح و به روزرسانی شود.

به گزارش گرداب، با راه اندازی نسخه آزمایشی وب سایت سازمان فناوری اطلاعات ایران سرانجام آدرس پایگاه رسمی این سازمان اصلاح شد.

سازمان فناوری اطلاعات ایران یکی از زیرمجموعه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و بازوی حاکمیتی این وزارتخانه در بخش فناوری اطلاعات است.

در پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، ماموریت های این سازمان به شرح زیر اعلام شده است: «1. مدیریت، حمایت و ساماندهی امور مربوط به امنیت فضای تبادل اطلاعات، نرم‌افزار و سخت‌افزار، بالا بردن آمادگی الکترونیکی، توسعه اینترنت، توسعه فناوری اطلاعات و کاربردهای آن در کشور. 2-مدیریت و نظارت بر یکپارچه‌ سازی فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات و کاربردهای الکترونیکی. 3- هدایت بخش فناوری اطلاعات کشور به عنوان کارگزار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارائه پیشنهاد سیاست های حمایتی از بخش خصوصی برای فراگیر کردن کاربرد فنّاوری اطلاعات در کشور.»

نام سازمان فناوری اطلاعات ایران با ترجمهinformation technology  Organization به ITO مخفف می شود.

پیش از این سازمان فناوری اطلاعات ایران در قالب شرکت (company) فناوری اطلاعات اداره می شد که به itc مخفف می شد و در سال 90 با تصویب شورای عالی اداری از شرکت به سازمان تغییر کرد.

پس از این، روی ساختمانی که در مجموعه وزارت ارتباطات در سیدخندان برای استقرار سازمان فناوری اطلاعات ایران بازسازی شد، نام مخفف شده ito درج شد.

اما با گذشت 5 سال از تغییر شرکت به سازمان، بین تمام پیچیدگی های کاری روزمره، سرانجام فرصت مهیا شد که آدرس اینترنتی سازمانی که داعیه مدیریت فناوری اطلاعات کشور را دارد اصلاح و به روزرسانی شود.