به گزارش
گرداب، غول اينترنتي گوگل مجموعه پيچيده از الگوريتمهايي را طراحي كرده كه ميتوانند رفتار ايميلي يك نفر را تجزيه و تحليل كرده و ايميلها را بسته به اهميت ملاحظه شده، دستهبندي كنند.
كاربراني كه از ويژگي Priority Inbox استفاده ميكنند، شاهد دستهبندي شدن پيامهايشان در سه گروه خواهند بود و ايميل هايي كه مهم به نظر ميرسند و خوانده نشدهاند در بالاي صندوق اينباكس قرار ميگيرند.
پيامهايي كه از سوي كاربر احتمالا بهعنوان راهي براي نشان دادن اهميت، ستارهگذاري شدهاند يا اين كه هنوز كاربر به آنها نياز دارد، در رتبه بعد قرار ميگيرند و باقي ايميلها در انتهاي صندوق اينباكس موجود خواهند بود.
طبق اعلام گوگل، الگوريتمهاي ايميل ساخته شده توسط اين شركت عوامل متعددي شامل متداولترين تماسهاي كاربر را تحليل ميكند. همچنين محتواي ايميل براي اطمينان از اهميتش مورد تحليل قرار ميگيرد.
گوگل در حال حاضر ايميلها را اسكن ميكند تا تبليغات هدفمند نمايش دهد و پيامهايي را كه هرزنامه محسوب ميشوند، فيلتر كند.
بنا بر اعلام گوگل، ويژگي Priority Inbox تا چند هفته آينده براي تمامي اشتراكهاي جيميل و Google Apps عرضه خواهد شد. جيميل كه در ماه آوريل سال 2004 راهاندازي شد، كاربران اينترنت را با عرضه ظرفيت ذخيرهسازي ايميل رايگان يك گيگابايت مبهوت كرد. اين سرويس در حال حاضر ماهانه 146 ميليون كاربر دارد.
منبع:
ایسنا