Gerdab.IR | گرداب

گوگل 8.5 ميليون دلار جريمه شد

تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۸۹

شكايت تازه از گوگل مربوط به يكي از ابزارهاي عرضه شده در شبكه اجتماعي "گوگل باز" بوده است.

گرداب- گوگل مجبور به پرداخت 8.5 ميليون دلار براي حل و فصل يك مناقشه حقوقي شد.

خبرگزاري فرانسه گزارش داد شكايت تازه از گوگل مربوط به يكي از ابزارهاي عرضه شده در شبكه اجتماعي "گوگل باز" است. گوگل باز كه از فوريه گذشته به خدمات جي‌ميل اضافه شده اكنون براي گوگل بارها دردسرساز بوده است.

از اين رقم 30 درصد به وكلاي پرونده اختصاص مي‌يابد و شكات متعدد آن هم هر يك حدود 2500 دلار غرامت از گوگل به علت نقض حريم شخصي خود از طريق سرويس گوگل باز دريافت خواهند كرد.
گوگل موظف است بخشي از اين جريمه را هم در اختيار تعدادي سازمان آموزشي قرار دهد كه در زمينه ارائه آموزش‌هاي مربوط به حريم شخصي فعال هستند.

گوگل همچنين در حكم صادره اين دادگاه در سانفرانسيسكو موظف شده تا در زمينه آموزش مسائل مربوط به حريم شخصي كاربران بيشتر فعاليت كند.

به دنبال صدور اين حكم گوگل تغييراتي در سياست‌گذاري خود در حوزه حريم شخصي به وجود آورد تا كاربران راحت‌تر بتوانند از اطلاعات شخصي خود محافظت كنند. با اين تغييرات مشاهده، ويرايش و مخفي كردن فهرست تماس‌هاي هر فرد در گوگل راحت‌تر مي‌شود.
 
به نظر می‌رسد آنچه گوگل از آن با عنوان تغییر در سیاست‌گذاری خود در ربط با حریم شخصی نام می برد، از سوی این شرکت که متهم به همکاری با سازمان‌های جاسوسی آمریکا است، جز ظاهرسازی و فریب افکار عمومی نیست.
 
منبع: فارس