Gerdab.IR | گرداب

حکم جدید اوباما در حوزه امنیت سایبری

تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵

اوباما، 7 شخصیت جدید را به عضویت در کمیسیون ارتقاء امنیت سایبر ملی درآورد. این کمیسیون، پیرو طرح کاخ سفید برای بهبود امنیت سایبر است.

به گزارش گرداب، اوباما در حکمی، هفت متخصص امنیت  سایبری و علوم رایانه جدید را به عضویت در کمیسیون ارتقاء امنیت سایبر ملی در آورد. در این افراد، نام اعضای شاخصی، همچون کیث الکساندر، رییس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا به چشم می‌خورد.

این کمیسیون، صرفاً نقش مشاور در موضوع امنیت سایبری در آمریکا را ایفا می‌کند. وظایف این کمیسیون، ایفای نقش مشورتی در مواردی نظیر امنیت عمومی، حریم خصوصی و افزایش همکاری‌ها در بین بخش‌های مختلف دولتی است.

انتصاب افراد بلندپایه نظامی همچون کیث الکساندر به‌عنوان یک مشاور در امور سایبری، نشان‌دهنده درجه بالای اهمیت موضوع امنیت سایبری، در لایه‌های مختلف حکومتی دولت آمریکا است.

سرمایه‌گذاری‌های عظیم و گسترده آمریکا، تشکیل شوراها و بخش‌های مختلف دولتی در موضوع امنیت سایبری و انتصاب افراد کلیدی و اغلب بلندپایه نظامی در سمت‌های مرتبط با موضوعات امنیت سایبری، عزم جزم مقامات آمریکایی را برای ورود آشکار و علنی به عرصه جنگ‌های نسل جدید نشان می‌دهد؛ موضوعی که سخنان چند وقت اخیر مقامات آمریکایی نظیر اشتون کارتر یا مایکل راجرز مبنی بر برخورد با مهاجمان سایبری به آمریکا نیز بر آن صحه خواهد گذاشت.