Gerdab.IR | گرداب

اتوبوس مدرسه در راه مریخ!

تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵

شرکت لاکهید ماریتن آمریکا، نسل جدیدی از اتوبوس‌های مدرسه را تولید کرد که علوم فضا را به‌صورت مجازی به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

به گزارش گرداب، شرکت سازنده تجهیزات نظامی آمریکا، لاکهید مارتین (Lockheed Martin)، در گذشته با استفاده از روش‌های گوناگون علوم فناوری، ریاضیات، مهندسی را در مدارس به دانش آموزان آموزش می‌داد. این شرکت در جدیدترین اقدام خود قصد دارد تا علم فضا را به هزاران نفر در خانه‌ها و کلاس‌های درس آمریکا آموزش دهد.

لاکهید مارتین هدف این کار را آشنا و مشتاق کردن دانش آموزان به علوم فضایی با کمک ابزارهای تعاملی اعلام کرد. این شرکت برای آموزش دانش آموزان، نسل جدیدی از اتوبوس‌های مدرسه ایجاد کرد که با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، آن‌ها را به سطح مریخ می‌برد.

اتوبوس مذکور برای حمل و نقل عادی دانش آموزان در نظر گرفته نشده است. این اتوبوس به سراسر آمریکا سفر کرده و در مکان‌های مختلف به دانش آموزان امکان جستجو و بررسی محیط شبیه‌سازی مریخ به وسعت 320 کیلومترمربع را می‌دهد. یکی دیگر از امکانات این اتوبوس، برنامه‌ی هواشناسی مریخ است که اطلاعات آب و هوای این سیاره را به صورت تمام وقت به کاربر نشان می‌دهد.