Gerdab.IR | گرداب

خودزنی سایبری ـ بودجه ای آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

خبرگزاری رسمی چین اعلام کرد آمریکا با راه‌اندازی حملات سایبری علیه خود، چین را دولتی متخاصم نشان و از این طریق بودجه خود را افزایش می‌دهد.

به گزارش گرداب، شین‌هوآ، خبرگزاری رسمی دولت چین، در خبری اعلام کرد بخش نظامی آمریکا، حملات سایبری را علیه خود راه‌اندازی می‌کند تا از این طریق، بودجه‌ی سایبری خود را افزایش و تصویری منفی از چین نشان دهد.

مطالب خبرگزاری یادشده، بعد از سخنان برخی مقامات آمریکایی مبنی بر توان چین، ایران و کره‌ی شمالی در آغاز حمله‌ی سایبری به سامانه‌های موشکی آمریکا، نوشته شد. شاید به همین دلیل است که انگلیس و آمریکا قصد دارند، رزمایشی را برای سنجش توان سامانه‌های موشکی برگزار کنند.

البته صحت مطالب خبرگزاری شین‌هوآ نیز دور از ذهن نیست؛ زیرا احتمال دارد آمریکا می‌خواهد با ضعیف نشان دادن خود در پدافند سایبر و درخواست افزایش بودجه، عملیات سایبری بیشتری را علیه کشورهای دیگر انجام دهد؛ همان‌گونه که چندی پیش مایکل راجرز، فرمانده‌ی سایبری بخش نظامی آمریکا، برای افزایش عملیات آفندی پنتاگون، از مجلس سنا، درخواست افزایش بودجه کرده بود.

همچنین می‌توان به تلاش پنتاگون برای افزایش توان آفند سایبری در سال 2016 اشاره کرد. مایکل راجرز و اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، نیز روی این نکته تأکید کرده‌اند. نکته‌ی اخیر، صحت مطالب خبرگزاری یادشده را تقویت می‌کند.

به نظر می‌رسد آمریکا برای شناخت دشمنان خود، در فضای سایبری و تخمین توان آفندی آن‌ها، عمداً شبکه‌ها و سامانه‌های خود را در معرض حملات قرار می‌دهد و به‌اصطلاح نوعی طعمه مجازی (honey pot) برای هکرها، ایجاد می‌کند. بر اساس این نظر، ممکن است؛ اصلاً حمله‌ای به شبکه‌های نظامی، یا غیرنظامی آمریکا، صورت نگرفته باشد. در حقیقت این همان اصل پیش¬گیری است که پنتاگون بر آن، تأکید دارد.