Gerdab.IR | گرداب

افزايش بيماری‌های روحی با وبگردی

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۸۹

کم خوابی نوجوانان به دلیل وبگردی در شبکه، چت کردن و یا گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می تواند منجر به بروز مشکلات روحی آنها در دوران بزرگسالی شود.

گرداب- پژوهشگران استرالیایی دریافتند که کم خوابی ناشی از وبگردی در نوجوانان می تواند خطر بیماریهای روحی را در دوران بزرگسالی سه برابر کند.

محققان دانشگاه سیدنی و موسسه تحقیقات مغز و ذهن استرالیا کشف کردند کم خوابی نوجوانان به دلیل وبگردی در شبکه، چت کردن و یا گشت و گذار در شبکه های اجتماعی می تواند منجر به بروز مشکلات روحی آنها در دوران بزرگسالی شود.

این دانشمندان با آزمایش بر روی 20 هزار جوان بین سنین 17 تا 24 سال نشان دادند کسانی که کمتر از 5 ساعت در شب می خوابند در سال های بعد سه برابر بیشتر کسانی که خواب منظم دارند با خطر مشکلات روحی مواجه می شوند، به طوری‌که هر یک ساعت کاهش خواب با احتمال خطر 14 درصدی برای سلامت بدن ارتباط دارد.

بر اساس گزارش تلگراف، این محققان در این خصوص اظهار داشتند: اختلالات خواب و به خصوص بی خوابی بر پیشرفت آسیب هایی چون افسردگی و اضطراب اثر دارند. بسیاری از بیماران جوان ما تا ساعت 1 یا 2 بعد از نصف شب آنلاین هستند در حالی که بسیاری از آنها باید ساعت 7 صبح از خواب بیدار شوند؛ بنابراین نمی توانند به اندازه کافی بخوابند.
مدت زمانی که یک نوجوان آنلاین می ماند در سالهای اخیر به دلیل رشد شبکه های اجتماعی افزایش یافته است.
 
منبع: مهر