Gerdab.IR | گرداب

احتمال امضای قراردادهمکاری ایرانیان‌نت با MTN

تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در حالی امروز در رأس هیاتی بلندپایه متشکل از مقامات دولتی و خصوصی وارد تهران شد که پیش از این مسئولان ارتباطی کشور خبر از عقد قرارداد تجاری بین ایرانیان‌نت و MTN تا اواخر فروردین داده بودند.

به گزارش گرداب، رئیس جمهور آفریقای جنوبی بامداد امروز در صدر هیاتی بلندپایه متشکل از شش وزیر و حدود 100 فعال اقتصادی وارد تهران شد تا به دیدار و رایزنی با رئیس جمهور کشورمان بپردازد.

این دیدار که بعد از حدود دو دهه قطع ارتباط صورت می‌گیرد، می‌تواند زمینه‌ساز تفاهمات، قراردادها و همکاری‌های جدید بین دو کشور باشد.

با توجه به اینکه هیأتی اقتصادی، رئیس جمهور این کشور را همراهی می‌کند و پیش از این توسط مسئولان ارتباطی کشور خبر مشارکت اپراتور MTN آفریقایی در پروژه فیبرنوری ایران داده شده بود؛ پیش‌بینی می‌شود که در این سفر شاهد عقد قرارداد بین کمپانی‌های ایرانیان‌نت و MTN برای سرمایه‌گذاری مستقیم این برند آفریقایی در پروژه فیبرنوری ایران باشیم.

از آن حیث که پیش از این مدیر عامل اپراتور فیبرنوری گفته بود که طرح مشترک تجاری قرار است توسط شرکت مورد نظر MTN تدوین شود، به احتمال بالا درصدی از سهام ایرانیان‌نت همچون پروژه ایرانسل به این کمپانی واگذار می‌شود.