Gerdab.IR | گرداب

همکاری 3 شرکت برای‌ساخت‌خودروی خودران

تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

تعدادی از شرکت‌های فناوری و خودروساز برای ارتقای هوشمندی و امکانات خودروهای خودران و فشار بر دولت آمریکا برای تسهیل استفاده از این خودروها با یکدیگر متحد شده اند.

به گزارش گرداب به نقل از ورج، از جمله شرکت های همکار در این زمینه می توان به ورد، گوگل، اوبر، لیفت و ولوو اشاره کرد. این شرکت ها در کنار هم مجموعه ای موسوم به ائتلاف خودروهای خودران برای خیابان های امن تر را تشکیل داده اند.

این مجموعه یک گروه لابی برای حفظ منافع شرکت های فعال در زمینه ساخت خودروهای خودران است. به نظر می رسد تعلل سیاست مداران در کاهش موانع موجود بر سر راه استفاده عمومی از این خودروها تشکیل این گروه لابی را ضروری ساخته است.

ریاست این گروه لابی را David Strickland بر عهده دارد که مدیر سابق اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه های آمریکاست. وی همچنین به عنوان مشاور و سخنگوی این گروه خدمت خواهد کرد و با شخصیت های مختلف دولتی برای تسهیل فرایندهای اداری و سیاسی همه گیر شدن خودروهای خودران مذاکره خواهد کرد.

اعضای این گروه معتقدند استفاده از خودروهای خودران جاده های آمریکا را ایمن تر خواهد کرد و میزان سوانح رانندگی را به حداقل می رساند. لذا باید استانداردهای فدرال نیز بر همین مبنا تغییر کند.