Gerdab.IR | گرداب

خدمات جدید شهری برای عابران موبایلی!

تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

در دنیا به جز آلمانی ها ملل کمی هستند که چراغ های راهنمایی را خیلی جدی بگیرند و بسیاری از خارجی‌هایی که به این کشور سفر می کنند از دیدن انبوه آلمانی های منتظر سبز شدن چراغ راهنمایی حیرت می کنند.

به گزارش گرداب به نقل از شیکاگو تریبیون، مقامات شهر Augsburg آلمان که از بی توجهی برخی عابران پیاده گوشی به دست چراغ های راهنمایی و رانندگی نگران شده اند، برای حفظ جان آنان چراغ های جدید راهنمایی و رانندگی را در داخل پیاده رو و زیر پای عابران پیاده نصب می کنند.

این روزها برخی عابران پیاده تا بدان حد مشغول چک کردن گوشی همراه خود هستند که هیچ توجهی به محیط اطراف ندارند و همین مساله ممکن است منجر به تصادفات ناگوار رانندگی و حتی مرگ آنان شود.

مقامات Augsburg می گویند این تغییر شیوه ای موثر برای حفظ جان مردم است،  زیرا بر اساس بررسی جدیدی که در شهرهای مختلف بزرگ اروپا و از جمله برلین صورت گرفته تقریبا 20 درصد از عابران پیاده به علت استفاده از گوشی در حین پیاده روی توجهی به محیط اطراف نداشته اند. در این میان خطر بیشتر جوانان را تهدید می کند، زیرا آنها معمولا در خیابان در حال ور رفتن با گوشی و مشاهده پیام های دریافتی در واتس اپ، تلگرام، فیس بوک و ... هستند. البته برخی از مردم هم این کار را بی فایده و تلف کردن پول مالیات دهندگان دانسته اند.

این وضعیت در آمریکا خطرناک تر است. زیرا بر اساس بررسی های دانشگاه واشنگتن از هر سه آمریکایی یک نفر در تقاطع های خطرناک به جای توجه به محیط اطراف در حال چک کردن گوشی خود است.