Gerdab.IR | گرداب

تلاش پنتاگون برای "انزوای مجازی" داعش

تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که بدنبال اجرای طرح "انزوای داعش در فضای مجازی" به منظور قطع تماس ها و جلوگیری از نقل و انتقال پول و سربازگیری این گروه تروریستی است.

به گزارش گرداب، پنتاگون تصریح کرد: فرماندهی نظامی فعالیت های دفاع و حملات سایبری موسوم به "سایر کام" آمریکا در تلاش برای قطع اینترنت داعش با هدف قرار دادن و به انزوا کشاندن این گروه در "فضای مجازی" است.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا دیروز، پنجشنبه، در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: این اولین نبرد رزمی بزرگی است که واحد سایبرکام انجام می دهد. ماموریت این واحد در حمله نظامی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه مهم است.

وی افزود: اهداف شامل فلج کردن شبکه رهبری و کنترل داعش، فلج کردن قدرت داعش در نقل و انتقال پول و فلج کردن قدرت آن در کنترل بر مردم و جذب نیرو از خارج است.

ژنرال جو دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز در جلسه این کمیته تصریح کرد: هدف کلی که در تلاش برای رسیدن به آن هستیم همان اعمال "انزوای مجازی" داعش است. تحقق این هدف در تکمیل تحرکات میدانی ماست. ما به خصوص روی عملیاتی که داعش می تواند در خارج اجرا کند، متمرکز هستیم.
منبع: افکار نیوز