Gerdab.IR | گرداب

یکپارچه‌سازی خدمات ابری توسط مایکروسافت

تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

شرکت مایکروسافت نوع جدیدی از خدمات را با هدف یکپارچه کردن دیگر خدمات ابری، در داخل خود ایجاد کرد.

به گزارش گرداب؛ در نسل حاضر بسیاری از کاربران رایانه‌ها، به‌صورت روزانه و در هر دقیقه از برنامه‌ها و خدمات مختلف با کاربردهای متفاوت استفاده می‌کنند. به طور حتم مدیریت همه‌ی این برنامه‌ها برای کاربر بسیار سخت بوده و ممکن است باعث از دست رفتن اطلاعات مهمی بشود. به تازگی شرکت مایکروسافت نوعی از خدمات «1If This Then That» را به نام فلو (Flow) راه‌اندازی کرد. کاربران به کمک این خدمات می‌توانند برنامه‌هایی مانند اسلک، ایمیل، توییتر، فیس‌بوک، جیمیل، گوگل درایو، آفیس 365، دراپ‌باکس و بسیاری برنامه‌های دیگر را بایکدیگر یکپارچه کنند.

فلو به کاربر امکان می‌دهد تا محل نمایش اعلان‌ها را در سیستم‌عامل خود مشخص کند، در صورت آمدن پیغامی در توییتر آن را به‌صورت خودکار ذخیره کرده یا در دیگر خدمات ابری یکپارچه به اشتراک بگذارد و بسیاری کارهای دیگر انجام دهد. این قابلیت، مدیریت برنامه‌ها را ساده‌تر کرده و دیگر لازم نیست کاربر نظارتی دوره‌ای روی برنامه‌های خود داشته باشد.
خدمات فلو مایکروسافت هم‌اکنون در مرحله‌ی آزمایش قرار داشته و از 35 برنامه‌ی مختلف پشتیانی می‌کند.

تصویر صفحه‌ی اصلی خدمات فلو

_________________________________

1-  «ifTTT» یا «If This Then That» نوعی از خدمات رایگان وب است که به کاربر اجازه ایجاد دستورات شرطی را می دهد. کاربر می تواند این خدمات را برای مدیریت بهتر دیگر خدمات ابری مورد استفاده، به کار بگیرد.