Gerdab.IR | گرداب

مخابرات آسایش می‌خواهد

تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵

رئیس هیات مدیره مخابرات ایران گفت: تردید نیست که در شرکت‌های سهامی خاص، سهامداران باید بیانیه مشترک داشته باشند که ما هم در هیات مدیره جدید قبل از شروع به کار، این بیانیه را به تصویب رساندیم.

به گزارش گرداب، برات قنبری در مراسم تودیع و معارفه اعضای پیشین و جدید هیات مدیره‌های مخابرات و همراه اول، ارزش بازار مخابرات را 15 هزار میلیارد تومان برآورد و اظهار کرد: پنج هزار میلیارد تومان از این رقم سهم مخابرات و 9 هزار میلیارد تومان سهم همراه اول است که در مجموع 65 درصد از بازار ICT را در اختیار دارد.

رئیس جدید هیات مدیره مخابرات ایران با اشاره به اینکه سهم ایرانسل از بازار ارتباطات به 7 هزار میلیارد تومان رسیده است، ابراز کرد: اکنون در آستانه برنامه ششم توسعه هستیم و بازار کشش رشد سه برابری را دارد.

وی افزود: در حالیکه قرار بود در پایان برنامه پنجم توسعه، ICT کشورمان به جایگاه دوم منطقه برسد اما الان جایگاه‌مان دو رقمی است و اصلا خوب نیست.

او خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه باید 110 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم که 60 هزار میلیارد تومان مربوط به زیرساخت‌ها می‌شود. با توجه به اینکه ساختار مخابرات ما خاص است باید در این برنامه نگاهی روبه جلو و به آینده داشت.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: تردید نیست که در شرکت‌های سهامی خاص، سهامداران باید بیانیه مشترک داشته باشند که ما هم در هیات مدیره جدید قبل از شروع به کار، این بیانیه را به تصویب رساندیم که در مجمع عمومی هم مورد تصویب قرار خواهد گرفت.

قنبری درباره این سند گفت: در این سند، مباحث حاکمیتی، مالکیتی و مدیریتی تفکیک شده است. در این بیانیه مشترک، اداره و استقرار مدیریت حرفه‌ای اصل اساسی است.

وی افزود: تردیدی نیست که در گذشته ساختار سازمانی این شرکت طوری بود که براساس ادبیات بنگاه‌داری شکل نگرفته نبود در حالیکه باید با در نظر گرفتن منافع ذی‌نفعان، حتما به سمت همگرایی ثابت و سیار برویم.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره مخابرات آرامش را مقدمه آسایش مخابرات دانست و ابراز کرد: مدیران قبلی این مجموعه زحمات زیادی کشیدند و مهم این است که همه اعضای یک خانواده هستیم؛ جابجایی نیروها نیز جهت کسب تجربه اتفاق می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: در ساختار جدید باید دنبال حرکتی نو بود زیرا سال 94 بسیار سخت گذشت.