Gerdab.IR | گرداب

مخابرات، لنگ سندی که ندارد

تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خواستار تدوین سند شفاف حاکمیتی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان نقشه راه توسعه و ارتقای شبکه مخابراتی کشور شد.

به گزارش گرداب، رسول سرائیان امروز چهارشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مخابرات ایران، از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و رگولاتوری خواست تا با تدوین و تصویب یک سند بالادستی، اهداف و برنامه های مورد نظر برای ارتقا و توسعه کیفی و کمی شبکه مخابراتی کشور را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه باید چارچوب سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه و درآمد در این بخش مشخص شود، خاطرنشان کرد: مخابرات برای سرمایه گذاری نیازمند نقشه راه و یک سند بالادستی شفاف از سوی حاکمیت دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با اشاره به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومانی بازار ارتباطات کشور، گفت: براساس شاخص های بین المللی کسب و کار حوزه دیجیتال، ۶ درصد اقتصاد دنیا را تشکیل می دهد و براساس بررسی های معتبر جهانی، بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات پتانسیل افزایش ۳ برابری دارد.

سرائیان با تاکید براینکه در کسب و کارهای جدید، سرمایه گذاری سنگینی برای توسعه نیاز است تصریح کرد: استمرار شرکت مخابرات ایران، نیازمند سرمایه و سرمایه گذاری است و در غیر این صورت روند درآمدی با سرمایه گذاری فاصله متناسب نخواهد داشت.

وی با انتقاد از تغییر فضای کسب و کار در عرصه فضای مجازی و افزایش میزان رقابت در این فضا اضافه کرد: هم اکنون بازیگران بین المللی فضای مجازی، وارد فضای کسب و کار ما شده‌اند و بدون مقررات، سهم درآمدی ما را در اختیار گرفته اند. براین اساس نیازمند سند شفاف حاکمیتی برای تعیین نحوه سرمایه گذاری بنگاههای اقتصادی و بخش خصوصی در این حوزه هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به جایگاه این شرکت در مجموع مشترکان تلفن ثابت، اینترنت و موبایل گفت: مخابرات ایران با دارا بودن مجموع ۱۰۰ میلیون مشترک، رتبه اول کشور و خاورمیانه، رتبه ۱۰ آسیا و رتبه ۱۲ دنیا را از نظر میزان مشترک، به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به برنامه های مدنظر برای تبدیل مخابرات به شرکت پیشرو در ارائه خدمات یکپارچه دیجیتالی تاکید کرد: ارائه سرویس های یکپارچه، مشتری مداری و کسب اعتماد مشترکان و نیز توسعه کسب و کارهای مرتبط، در دستور کار قرار گرفته است.