Gerdab.IR | گرداب

5 نکته برای بعد از خرید گوشی‌اندرویدی

تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

چه تازه به جمع طرفداران اندروید پیوسته باشید و چه دستگاه تان را به مدل بالاتر ارتقا داده باشید لازم است برای بهبود عملکرد دستگاه و باتری به این موارد توجه کنید.

به گزارش گرداب، در این مطلب با پنج مورد آشنا خواهید شد که لازم است بعد از خرید هر دستگاه جدید اندرویدی آن‌ها را تغییر دهید (شاید در نسخه های مختلف اندروید تنظیمات با آنچه در اینجا ذکر شده کمی تفاوت داشته باشد).

1- میزان روشنایی صفحه نمایش را روی خودکار تنظیم کنید

یک معادله ساده: هر چه صفحه نمایش روشن تر باشد باتری بیشتری مصرف می شود و به همین دلیل باید روشنایی صفحه نمایش را به صورت خودکار تنظیم کنید.

این کار موجب صرفه جویی قابل توجهی در مصرف باتری می شود و قطعا تفاوت را بعد از این کار احساس خواهید کرد

برای تنظیم روشنایی دست تان را از بالای صفحه نمایش به سمت پایین بکشید. اگر نوار لغزنده مربوط به تنظیم روشنایی وجود دارد از آن استفاده کنید اگر نبود به Settings رفته سپس روی Display and Wallpaper (اگر در گوشی شما این گزینه فرق داشت سعی کنید معادل آن را پیدا کنید) ضربه بزنید و میزان روشنایی را به صورت خودکار کنید. فراموش نکنید گزینه auto-brightness را فعال کنید.

2-  رنگ های روشن را حذف کنید

اگر صفحه نمایش گوشی شما از نوع AMOLED است (بیشتر در گوشی های سامسونگ دیده می شود) یک پس زمینه تیره برای صفحه نمایش گوشیتان انتخاب کنید. با این کار پیکسل های تیره نیاز به روشن شدن ندارند و اگر چنین پس زمینه ای کل صفحه نمایش را پوشش دهد مصرف باتری بسیار پایین می آید.

تنظیمات این قسمت نیز ممکن است در نسخه های مختلف اندروید تفاوت داشته باشد، اما در بسیاری از دستگاه ها می توانید روی هر قسمت خالی از صفحه نمایش ضربه بزنید (قسمتی که آیکن اپلیکیشن ها وجود ندارد) و سپس از منوی باز شده Wallpapers را انتخاب کنید.

3- میانبر اپلیکیشن های جدید را غیرفعال کنید

اگر برنامه های بسیاری از گوگل پلی دانلود می کنید باید تا به حال با یک هوم اسکرین شلوغ و به هم ریخته مواجه شده باشید. زیرا بعد از نصب برنامه های جدید آیکن میان بر برنامه ها در هوم اسکرین قرار می گیرند. خوشبختانه یک راه برای جلوگیری از این اتفاق وجود دارد:
اپلیکیشن گوگل پلی را باز کنید، روی Menu و سپس Settings ضربه بزنید و گزینه Add icon to Home Screen را غیر فعال کنید.
حالا می توانید آیکن هر کدام از اپلیکیشن هایی که خودتان انتخاب می کنید را روی هوم اسکرین قرار دهید.

4-  قابلیت Do Not Disturb را فعال کنید

ممکن است دوست داشته باشید شب ها هنگام خواب گوشی تان با دریافت تماس ها و پیام های مختلف ساکت بماند و خواب شما را بر هم نزند. خوشبختانه با استفاده از قابلیت Do Not Disturb می توانید زمان های خاصی برای گوشی تعیین کنید تا ساکت باشد.
در برخی از گوشی ها این قابلیت با نام Downtime setting عرضه شده است. در گلکسی S6 این گزینه با نام do not disturb ارائه شده است. و در گوشی قبلی من یعنی OnePlus One این ویژگی با عنوان Quiet hours ارائه شده بود. به قسمت Settings سپس Sounds یا Sounds and notification سپس به دنبال قسمتی بگردید که بتوانید از طریق آن زمان خاصی را تعیین کنید.

5- گزینه Find my mobile را تنظیم کنید

چیزی بدتر از اینکه گوشی تا را گم کنید یا آن را بدزدند نیست. اما خوشبختانه به کمک یک اپلیکیشن جانبی یا اپلیکیشن نصب شده روی گوشی آن را رد یابی کنید. با Android Device Manager شروع می کنیم. بعد از نصب برنامه به کمک کامپیوتر یا موبایل به آدرس android.com/devicemanager بروید. اگر حساب کاربری دارید با آن وارد شوید در غیر این صورت یک حساب کاربری ساخته و وارد آن شوید. فرض ما این است که گوشی شما روشن و به اینترنت متصل است؛ شما باید بتوانید محل تلفن را روی نقشه ببینید. سپس می توانید گوشی را قفل کنید یا همه چیز آن را پاک کنید.

برخی از گوشی ها از جمله گلکسی S6 با برنامه ردیاب جانبی همکاری کرده اند. برای مثال وقتی روی Settings>Lock screen and security ضربه می زنید با گزینه Find My Mobile برمی خورید. لازم است به حساب کاربری سامسونگ خود وارد شوید (اگر ندارید بسازید). در این حساب کاربری می توانید گزینه های مربوط به مکان یابی همانند گزینه های موجود در Android Device Manager را ببینید.

به دنبال اپلیکیشن های قوی تر هستید. اپلیکیشن های جانبی مثل Cerberus با هدف ضد دزدی طراحی شده اند. این اپلیکیشن می تواند مخفیانه از دزد گوشیتان عکس و فیلم بگیرد و به وسیله میکروفون صدای او را ضبط کند.
منبع: جام جم