چرا محتوای بومی فضای‌مجازی کم است؟

تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران در ارتباط با تولید محتوای بومی گفت: تولید محتوا نیازمند زیرساخت لازم است که در این بین کاربران بیشترین سهم را در زمینه تولید محتوا خواهند داشت.

به گزارش گرداب، خسرو سلجوقی با بیان این مطلب اظهار کرد: آنچه که به عنوان دغدغه برای کمبود تولید محتوای بومی در فضای مجازی وجود دارد به مسایل مختلفی مانند عدم توجه جدی برخی نهادها در سال‌های گذشته بر می‌گردد که در حال حاضر منجر به این مساله شده است.

وی افزود: در ارتباط با تولیدات فرهنگی و بومی در حوزه فضای مجازی نیاز مبرم تغییر نگاه برخی مسئولان، سازمان‌ها و همچنین تغییر رویکرد برخی کاربران فعال در این زمینه وجود دارد.

او همچنین ابراز کرد: باید بپذیریم که کمبودهایی در تولیدات بومی داشتیم و ما نیز در سازمان فناوری اطلاعات بر این مسئله واقفیم. در این زمینه برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شده که امیدواری سازمان فناوری اطلاعات بتواند در عرصه تولیدات بومی به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشتازی خود را حفظ کند.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه باید به تولید محتوا نگاه عمیقی داشت، خاطرنشان کرد: در مسئله تولید محتوای بومی دو موضوع مهم وجود دارد که موضوع اول فرهنگ‌سازی و آموزش کاربرانی است که در این زمینه فعال هستند و موضوع دوم مستندات و خدماتی است که سازمان‌های مختلف دولتی و غیردولتی باید در فضای مجازی منتشر کنند.

سلجوقی تأکید کرد: تولید محتوای مناسب و گسترده نیازمند زیرساخت مناسب و با کیفیت است که وظیفه فراهم کردن آن نیز با دولت خواهد بود.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات به عنوان یکی از متولیان این امر با توجه به پروژه محوله در زمینه اقتصاد مقاومتی، که همان دو برابر کردن تولید محتوا است؛ در پی فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده در جهت بسترسازی برای تولید محتوا است که این برنامه‌ها به صورت زمانبندی در حال اجرا هستند.