Gerdab.IR | گرداب

خدمات شبکه ملی اطلاعات تکمیل شد

تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

وزیر ارتباطات در بزرگترین گردهمایی سالیانه سیاست‌گذاران حوزه ICT گفت: در دولت تدبیر و امید توانستیم خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک را تکمیل و ارائه کنیم.

به گزارش گرداب، محمود واعظی به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس WSIS  با برشمردن برخی شاخص‌های مهم و اثرگذار بر جریان توسعه و همچنین تأثیر ICT بر آن اظهار کرد: توسعه اقتصادی و اجتماعی باید در جهت تقویت صلح، عدالت، کاهش جرم و جنایت در جوامع انسانی باشد.

وی در این مراسم که روابط عمومی وزارتخانه از آن به عنوان گردهمایی بزرگ سالیانه سیاست‌گذاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات یاد می‌کند، با اشاره به جایگاه و نقش برخی کشورهای جهان در ایجاد یا از بین بردن صلح، ثبات، جرم و جنایت تصریح کرد: در این راستا همه کشورها اعم از کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه مسئولیتی سنگین و نقشی جدی دارند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر نقش دولت‌ها در راهبری اینترنت گفت: بهره‌برداری از ارتباطات و فناوری اطلاعات باید زمینه‌ساز تحقق یک جامعه و اقتصاد دانش‌بنیان، رشد فرهنگی، ارتقای علمی و کاهش شکاف اجتماعی جوامع و شکوفایی اقتصادی آنها گردد.

او در ادامه با پیشران خواندن ICT برای توسعه جوامع مختلف و از جمله ایران ابراز کرد: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران نسبت به موضوع ICT همان نقش محوری و زیربنایی این فناوری در جریان توسعه بوده و در حال حاضر برنامه‌های توسعه‌ای و زیرساختی این فناوری را در جهت رونق کسب‌و‌کار و ایجاد اشتغال برای جوانان کشور هدایت کرده است.

وی با اعلام این موضوع که توسعه ICT از جمله اولویت‌ها و سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید و شخص ریاست جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بر همین اساس توانستیم در این دولت ضمن توجه به بومی‌سازی فرآیندها و فعالیت‌های بروز جهان در حوزه ICT و تلاش برای انتقال دانش آن به کشور، به سراسری کردن نسل سوم و چهارم تلفن همراه، افزایش کاربران اینترنتی و دامنه نفوذ آن، سرمایه‌گذاری در حوزه ارتباطات روستایی و رساندن اینترنت پرسرعت به بسیاری از روستاهای کشور، تکمیل و ارایه خدمات مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک، آموزش‌های الکترونیکی، سلامت الکترونیک و حمایت از ایده‌ها در جهت تولید محتوای بومی بپردازیم.

این مجمع بزرگترین گردهمایی پیشروان حوزه ICT به منظور رشد و توسعه جوامع جهانی است که توسط ITU، یونسکو، UNDP و UNCTAD برگزار می‌شود.