Gerdab.IR | گرداب

اجرای اندروید در سیستم‌عامل کروم

تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

شرکت گوگل در زمان برگزاری اجلاس خود تایید کرد به‌زودی برنامه‌های اندورید در سیستم‌عامل کروم قابل اجرا خواهند بود.

به گزارش گرداب، مدتی قبل از اجلاس گوگل، گزارشی منتشر شده بود که بر اساس آن گوگل قصد دارد سیستم‌عامل‌های اندروید و کروم را یکپارچه کرده و قابلیت اجرای برنامه‌ی اندروید را در کروم فراهم کند.

 این شرکت در زمان برگزاری اجلاس «گوگل آی/ او 2016» (Google I/O 2016) این موضوع را تایید و اعلام کرد برنامه‌های اندروید را می‌توان از طریق فروشگاه گوگل (Google Play) برای سیستم‌عامل کروم دریافت کرد.

این ویژگی با یک بروزرسانی در اواسط ژوئن 2016 شروع به کار خواهد کرد و توسط سه کروم‌بوک «Asus Chromebook R11»، «Chromebook Flip» و «2015 Chromebook Pixel» پشتیبانی خواهد شد.

با وجود اینکه تعداد دستگاه‌های پشتیبانی کننده بسیار کم است؛ اما گوگل اعلام کرد از اواخر سال 2016 این تعداد افزایش خواهد یافت. گوگل تایید کرد که تمام برنامه‌های اندرویدی را می‌توان در کروم اجرا کرد؛ اما اجرای آن‌ها با محدودیت سخت‌افزاری مواجه است. به‌عنوان مثال اگر برنامه‌ای برای کار به دوربین عقب نیاز داشت؛ اما لپ‌تاپ فاقد این ویژگی بود، کاربر نمی‌تواند از قابلیت‌های آن استفاده کند.

به نظر می‌رسد گوگل با این کار قصد دارد تا علاوه بر جلب رضایت کاربران، توسعه‌دهندگان را به ایجاد برنامه برای صفحه‌نمایش‌های بسیار بزرگ نیز تشویق کنند.