Gerdab.IR | گرداب

افزایش کارایی پپر با کمک توسعه‌دهندگان

تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵

شرکت سافت‌بانک در زمان برگزاری اجلاس گوگل اعلام کرد می‌خواهد قابلیت ایجاد ویژگی‌های جدید به ربات پپر توسط توسعه‌دهندگان را فراهم کند.

به گزارش گرداب، شرکت ژاپنی سافت‌بانک1 (SoftBank) در تابستان سال گذشته، هزار عدد از ربات‌های انسان نمای پپر (Pepper) را در بازار آمریکا عرضه کرد و موفق شد همه‌ی آن‌ها را در کمتر از یک دقیقه به فروش برساند. در زمان برگزاری نمایشگاه «CES 2016» نیز سافت‌بانک اعلام کرد، در همکاری با آی. بی. ام هوش مصنوعی واتسون به ربات پپر اضافه خواهد شد تا آن‌ها را برای به کارگرفته شدن در خانه‌ها آماده کند.

سافت‌بانک در زمان برگزاری اجلاس «گوگل آی/ او 2016» (Google I/O 2016)، اعلام کرد پورتال توسعه جدیدی را به بستر توسعه نرم‌افزاری اندروید استودیو (SDK Android Studio) اضافه خواهد کرد تا توسعه‌دهندگان آمریکایی بتوانند ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را برای پپر ایجاد کنند.

مقامات سافت‌بانک گفتند: «ما اعلام می‌کنیم به‌زودی یک دفتر مرکزی را در سانفرانسیسکوی آمریکا ایجاد خواهیم کرد. هدف از این کار، تلاش برای عرضه‌ی پپر در آمریکا است.»

پپر رباتی است که شرکت فرانسوی الدباران (Aldebaran)، به سفارش سافت‌بانک ایجاد کرد تا در خانه، مغازه و اداره به کار گرفته شود.

زمان دقیقی برای اضافه کردن ویژگی‌های یاد شده به بستر توسعه نرم‌افزاری اندروید استودیو اعلام نشد؛ اما به نظر می‌رسد این ویژگی تا پایان سال 2016 به آن اضافه شود.

*****

1- سافت‌بانک، شرکتی ژاپنی، ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنت، تلفن ثابت، تلفن همراه، ارتباطات راه دور، تجارت الکترونیک و تلویزیون دیجیتالی است.