به گزارش
گرداب، رضا زمانی، با اشاره به راههای کسب درآمد در بازیهای آنلاین و درآمدی که سازندگان آن میتوانند داشته باشند، تصریح کرد: یکی از راهها این است که با گذاشتن رایگان بازی در اختیار کاربران، آنان را به بازی ترغیب کرده و درآمد بازی را در قالب پرداخت درون برنامه و پولهای خرد و ناچیز از آنان دریافت کرد. به این ترتیب که کاربر میتواند در ازای بهدست آوردن تجهیزات، الماس، قلعه، تانک و ... پول ناچیزی را به بازی بپردازد. تجمیع این پرداختها میتواند درآمدهای قابل توجهی را متوجه توسعهدهندگان و شرکتهای بازیساز کند.
وی ادامه داد: خرید اینگونه تجهیزات برای ادامه بازی به هیچوجه اجباری نیست و بازی کردن بدون پرداخت هزینه از کسانی که میخواهند در زمان و زحمت کمتری به مرحله بعد راه پیدا کنند از روش پرداخت درون برنامه برای خرید تجهیزات داخلی استفاده میکنند و بازیسازان زیادی در دنیا از همین راه درآمدهای میلیاردی را بهدست میآورند و همینطور دانلود اینگونه بازیها رایگان است تا افراد رغبت بیشتری برای خرید آن داشته باشند که در اصطلاح به این بازیها (فریمیوم) گفته میشود که معروفترین اینگونه بازیها در جهان، بازی clash of clans است که طرفداران زیادی نیز دارد.
این بازیساز با اشاره به اینکه یکی از راههای رایج دیگر برای کسب درآمد در بازیسازی این است که برای خرید و یا دانلود بازی، شما باید مبلغی را پرداخت کنید، افزود: طبق آمار جهانی اعلام شده فقط 1.5 تا 2 درصد کل کاربرانی که علاقهمند به بازیهای رایانهای هستند، حاضرند برای خرید خود بازی و یا تجهیزات آن پول خرج کنند و 98 درصد حاضر نیستند مبلغی را پرداخت کنند که به این 98 درصد در اصطلاح کارمندان بیمزد و مواجب گفته میشود و این در حالی است که بازیسازان نیز از همین 2 درصد کسب درآمد میکنند.
زمانی در خصوص اینکه این کارمندان بیمزد و مواجب برای بازیسازان چه اهمیتی دارند، افزود: همین افراد هستند که شور و هیجان را در سایر افراد ایجاد میکنند و سایرین را تشویق به انجام بازی میکنند، پس نقش این افراد نیز به نوع خود برای بازیساز علیرغم عدم درآمدزایی اهمیت دارد.
وی با اشاره به مدرنترین و رایجترین روش به روز برای کسب درآمد از بازیها در جهان و حتی در کشور، خاطرنشان کرد: استفاده از سیستمهای تبلیغات تصویری و ویدئویی در بازیها توسط بازیساز به سفارش یک شرکت، روشی رایج برای کسب درآمدها شده است، به اینگونه که کاربر در ازای تماشای یک ویدیوی 10 یا 15 ثانیهای میتواند به بخشی از امکانات دست یابد که کاربران دیگر با پرداخت پول به آن دست مییابند.
او ادامه داد: در این مدل کسب و کار، هم بازیساز منفعت خوبی میکند و هم کاربرانی که شاید در حالت عادی حاضر به پرداخت پول نباشند، ولی حاضرند یک یا چند ویدیوی تبلیغاتی از یک برند و محصول را تماشا کنند و پس از تماشای ویدیو، الماس و تجهیزات بازی را در اختیار داشته باشند.
این تحلیلگر بازیهای رایانهای تصریح کرد: تجهیزاتی که با پرداخت پول مستقیم و یا تماشای ویدیو در کمتر از چند دقیقه در اختیار کاربر قرار میگیرد، در حالت عادی یک کاربر حداقل باید چند ماه بازی کند تا بتواند آن تجهیزات را در اختیار داشته باشد.