Gerdab.IR | گرداب

تکلیف تعرفه تلفن‌ ثابت کی مشخص می‌شود؟

تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با تأیید خبر تسنیم مبنی بر بی‌نتیجه ماندن جلسه این کمیسیون بر سر تصویب تعرفه‌های جدید تلفن ثابت، گفت: ضرورت بررسی همه جانبه ایجاب می‌کند جلسه فوق‌العاده‌ای با حضور مسئولان مخابرات داشته باشیم.

به گزارش گرداب، در حالیکه قرار بود طبق وعده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات روز گذشته به سروقت تعرفه‌های جدید تلفن ثابت و اینترنت برود اما در نهایت هیچ نرخی مصوب نشد.

بعد از اتمام جلسه روز گذشته این کمیسیون، خبرگزاری تسنیم طی خبری اعلام کرد که در حوزه تدوین نرخ‌های جدید تلفن ثابت به دلیل تأکید اعضای این کمیسیون بر عدم اعمال شوک ناگهانی به مشترکان مخابراتی در کشور، نتیجه‌ای حاصل نشد.

البته تعدد آیتم‌های پیشنهادی و بررسی آثار هر کدام بر درآمدهای مخابرات و جو روانی جامعه نیز تا حدی بر عدم تصمیم‌گیری کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تأثیرگذار بوده است.

بحث کاهش تعرفه‌های اینترنت و تعیین کف قیمت برای بسته‌های دیتای موبایل نیز در این جلسه مطرح نشده است.

حال علی اصغر عمیدیان با تأیید این موضوع، اعلام کرده که درباره تعرفه تلفن ثابت نتیجه قطعی مشخص نشده است.

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون مربوطه، عنوان کرد: مدل‌های مختلف تعیین تعرفه تلفن ثابت مورد بررسی قرار گرفت اما هنوز نتیجه قطعی مشخص نشده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع تعرفه و ضرورت بررسی همه جانبه قرار شد در جلسه فوق‌العاده بعدی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که با حضور مسئولان شرکت مخابرات ایران برگزار می‌شود، راجع به آن بررسی بیشتر صورت گرفته و تصمیم‌گیری شود.

جلسات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.