Gerdab.IR | گرداب

ناتوانی کاخ سفید در شناسایی تهدیدات

تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

گزارش جدید وزارتخانه دولتی آمریکا نشان می‌دهد، دولت این کشور، در یک سال گذشته موفق نشده حتی یک تهدید سایبری را شناسایی کند.

به گزارش گرداب، به تازگی وزارت خزانه‌داری آمریکا گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد، یک سال پس از صدور دستور اجرایی اوباما مبنی بر توقف دارایی‌های افراد و نهادهای دخیل در حمله سایبری به آمریکا، کاخ سفید هنوز هیچ تهدید سایبری را شناسایی نکرده است.

حدود یک سال پیش، باراک اوباما دستوری اجرایی صادر کرد که به وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه می‌داد کلیه افراد و نهادهایی که تهدید سایبری برای آمریکا محسوب می‌شوند را تحریم کند. در متن دستور اجرایی اوباما به وزارت خزانه‌داری آمده بود: "حملات سایبری تهدیدی بزرگ برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا محسوب می‌شوند. این خطر بزرگ یک تهدید ملی به حساب می‌آید و باید با آن مقابله شود."

به ادعای رسانه‌های آمریکایی، دستور اجرایی اوباما برای تحمیل هزینه به هکرهایی است که برای چندین سال آمریکا را هدف حمله سایبری قرار داده‌اند.

همچنین دستور موردنظر به وزارت خزانه‌داری آمریکا اجازه می‌دهد تا دارایی‌های هکرهایی که به آمریکا حمله می‌کنند را ضبط کرده و امکان انجام فعالیت‌های اقتصادی با شرکت‌های آمریکایی را نیز از آنها سلب کند.