Gerdab.IR | گرداب

اپلیکیشنی برای امنیت فرانسوی ها

تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵

دولت فرانسه به منظور تامین امنیت شهروندان در طول بازی‌های جام ملت‌های اروپا اپلیکیشنی برای هشدار دادن در زمان حمله تروریستی برای تلفن‌های هوشمند طراحی کرده است.

به گزارش گرداب، دولت فرانسه روز چهارشنبه (هشتم ژوئن) به مناسبت جام ملت‌های اروپا اپلیکیشنی برای تلفن‌های هوشمند راه‌اندازی کرد که به افراد در صورت امکان بروز حمله تروریستی هشدار می‌دهد.

اپلیکیشن این امکان را می‌دهد که کاربر در مواقع خطر حملات تروریستی یا پیشامدی ناگهانی نظیر حمله‌های هسته‌ای، فروریزی سد و نظیر اینها آگاه شود و واکنش نشان دهد. به این منظور باید موقعیت جفرافیایی کاربر توسط تلفن هوشمند قابل شناسایی باشد تا بتواند به موقع هشدار را در محلی که قرار است حمله یا خطر بروز کند دریافت کند.

وزیر کشور فرانسه که مسئول این طرح است، تصریح می‌کند که امکان دانلود کردن ۸ منطقه جغرافیایی دیگر روی تلفن هوشمند برای افرادی نیز وجود دارد که برای نزدیکان خود نگران هستند.این اپلیکیشن به غیر از هشدار، دستورالعمل‌هایی برای نحوه مواجهه با شرایط خطرناک بر اساس نوع وضعیت ارائه می‌دهد.

طراحی این اپلیکیشن در پی حمله‌های تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ پیشنهاد شد و مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، جام ملت‌های اروپا را روز بهره‌وری از این اپلیکیشن اعلام کرد.

دولت فرانسه مشخصا اعلام کرده که هر کاربر مجاز است پیام‌ها را روی شبکه‌های اجتماعی منعکس کند و می‌گوید: «این رقابت شهروندی امکان نشر اخبار را گسترش می دهد».بیشتر بخوانید: "احتمال حمله تروریستی" به مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپابنا بر پیش‌بینی‌های وزیر کشور فرانسه فاصله بین هشدار و اطلاع‌رسانی بر روی تلفن‌های هوشمند کمتر از ۱۵ دقیقه برآورد شده است.برنار کازناو، وزیر کشور، یکی از مزایای این تدبیر را عدم اشغال خطوط +17+ ( گروه نجات) می‌داند.

مقامات همچنین اطمینان می‌دهند که به حریم خصوصی کاربران این اپلیکیشن خدشه‌ای وارد نخواهد شد.