Gerdab.IR | گرداب

فرافکنی العربیه با چاشنی اتهام به ایران

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

شبکه‌های خبری در تلاش هستند تا با فرافکنی، جنجال به پا شده در پی انتشار خبر حمایت بن سلمان از کلینتون را مهار کنند.

به گزارش گرداب، انتشار خبر حمایت مالی محمد بن سلمان، وزیر دفاع و ولیعهد عربستان سعودی از کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات انتخابات 2016 آمریکا، در چند ساعت گذشته، جنجال رسانه‌ای گسترده‌ای را در دنیا به پا کرده است. این جنجال تا جایی پیش رفت که در نهایت، وبگاه اردنی پترا (Petra News Agency)، متعلق به اردن، وادار شد تا این خبر را تکذیب کند و انتشار آن را به گردن هکرها بیندازد.

مصادف شدن این خبر، با سفر بن سلمان به آمریکا، سبب شده است تا حدود زیادی سفر وی به این کشور به حاشیه برود؛ حاشیه‌هایی که در صورت اثبات این کمک هزینه مالی به کلینتون، ممکن است او را نیز درگیر کند؛ چرا که کمک یک کشور خارجی به کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا برطبق قوانین این کشور، تخلف محسوب می‌شود.

حال رسانه‌های منتشر کننده این خبر، دچار نوعی هراس از نتایج انتشار این خبر شده‌اند و دست به حاشا کردن این خبر زده‌اند. پترا، در گزارشی عنوان کرد که این خبر توسط مسئولین پترا منتشر نشده و هکرها، با حمله به این وبگاه، اقدام به انتشار این خبر کذب کرده‌اند.

بعد از آن نیز، وبگاه خبری العربیه در خبری، پا را از حاشا کردن هم فراتر گذاشته و به نقل از برخی منابع آگاه اردنی، ایران را مسئول انجام این حمله سایبری به وبگاه پترای اردن عنوان کرده‌اند. العربیه در خبر خود، همچنین مدعی شده است که این حمله هکری را به اینترپل گزارش کرده و در حال پیگیری موضوع است.