Gerdab.IR | گرداب

ابزار گوگل برای تسهیل دسترسی به اطلاعات

تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

گوگل از عرضه خدمات جدیدی خبر داده که به صاحبان مشاغل کمک می‌کند راحت تر به اطلاعات مورد نظر دسترسی یابند و آن را در محیط کار خود به اشتراک بگذارند.

به گزارش گرداب به نقل از کامپیوترورلد، این خدمات رقیبی برای نرم افزار SharePoint مایکروسافت محسوب می شود. برنامه گوگل که Springboard نام دارد به کارمندان شرکت ها امکان می دهد تا مشترک خدمات Google Apps for Work گوگل شوند و به راحتی اسناد مختلفی را برای یافتن موارد مورد نظر جستجو کنند.

از جمله اسنادی که به این شکل قابل جستجوکردن است می توان به گوگل درایو، محتوای جیمیل، فهرست تماس ها و غیره اشاره کرد.

گوگل از نسخه بتا یا آزمایشی به روزشده Google Sites هم رونمایی کرده که به کاربران غیرحرفه ای امکان می دهد وب سایت هایی برای به اشتراک گذاری اطلاعات در محیط داخلی شرکت ها طراحی و راه اندازی کنند. وجود templateهای متعدد برای ویرایش آسان اطلاعات از جمله مزایای نسخه جدید Google Sites است. سایت هایی که به این شکل طراحی می شوند اگر چه ساده هستند، اما از حداقل جذابیت برخوردار می باشند.

Springboard علاوه بر جستجوی اطلاعات قادر به نمایش فایل ها و فهرست های تماس بر مبنای الگوریتم های هوشمند machine learning است که به صاحبان مشاغل امکان می دهد بهتر برای امور کاری و حرفه ای خود و از جمله قرارهای مختلف برنامه ریزی کنند. Springboard دارای دو نسخه تحت وب و آندرویدی است و نسخه iOS ان هم در راه است.