Gerdab.IR | گرداب

حملات دنباله‌دار هکرها به شبکه‌های اجتماعی

تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

شبکه‌های اجتماعی " Tumblr " و " MySpace "، مورد تهاجم هکرها قرار گرفتند. این حملات، دقیقاً بعد از حمله به لینکداین، اتفاق افتاده است.

به گزارش گرداب، طی چند روز گذشته، اخبار مختلفی در رسانه‌های جهان، مبنی بر حملات سایبری به شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکداین، تامبلر و مای اسپیس، منتشر شده است که این موضوع، نگرانی‌هایی را در بین کاربران و متخصصان امنیتی ایجاد کرده است. سرقت از این شبکه‌های اجتماعی، علاوه بر خطراتی که برای کاربران آن‌ها ایجاد می‌کند، سبب می‌شود تا اطلاعات مسروقه، برای سازمان‌دهی حملات گسترده‌تری نیز مورد استفاده قرار بگیرد و به اعتقاد کارشناسان امنیتی، بخش نگران‌کننده این حملات نیز، دقیقاً همین موضوع است. اطلاعات مسروقه، در اینترنت برای فروش قرار گرفته و بعد از آن، برای ایجاد حساب‌های کاربری جعلی در موارد مختلف، مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند.

در آخرین حمله‌ای که خبر آن به‌تازگی منتشر شده است، شبکه‌های اجتماعی تامبلر (Tumblr) و مای اسپیس (MySpace) مورد تهاجم قرار گرفت. این حمله گسترده سایبری، سبب شد تا اطلاعات میلیون‌ها حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی تامبلر و مای اسپیس، برود. ظاهراً این اطلاعات در فضای اینترنت، برای فروش قرار داده شده است. البته به ادعای برخی منابع خبری، سرقت این اطلاعات، مربوط به سال‌ها قبل است و به تازگی، هکرها آن‌ها را برای فروش در فضای اینترنت منتشر کرده‌اند، موضوعی که قطعاً تردیدهایی را در صحت اطلاعات مسروقه ایجاد خواهد کرد.

این حمله، دقیقاً بعد از انتشار خبر سرقت اطلاعات کاربران شبکه اجتماعی لینکداین، منتشر شده است. یکی از کارشناسان امنیتی در مورد این حمله و اطلاعاتی که به سرقت رفته معتقد است: «زمانی این حمله نگران کننده می‌شود که شما بدانید هرکسی از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کند و اطلاعاتی که برای فروش روی اینترنت قرار گرفته است، شامل 360 میلیون حساب کاربری، به همراه آدرس‌های ایمیل رمزهای عبور آن‌ها است.»