Gerdab.IR | گرداب

آغاز مهاجرت به نسل پنجم موبایل در آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵

تام ویلر رییس کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا روز گذشته از اختصاص قطعی طیف فرکانسی برای ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه خبر داد.

به گزارش گرداب به نقل از هیل، وی در سخنرانی خود در باشگاه ملی مطبوعات آمریکا استفاده از خدمات نسل پنجم تلفن همراه را با توجه به شرایط جهان درهم تنیده امروز یک ضرورت ملی توصیف کرد و وضع قوانین جدید برای استفاده از خدمات نسل پنجم تلفن همراه را در همین راستا دانست.

باند فرکانسی در نظر گرفته شده برای ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه 14 گیگاهرتز است. البته ممکن است از طیف 200 مگاهرتزی هم برای تسهیل خدمات کمک گرفته شود. رای گیری در این زمینه سه هفته دیگر صورت می گیرد.

ارائه این خدمات سرعت دسترسی به سرویس های چندرسانه ای و فوق سریع را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد و اجرای طرح های مختلفی را ممکن می کند. افزایش سرعت بالاآمدن وب سایت ها، ارتقای خدمات تماس تلفنی اینترنتی، کاهش تاخیر انتقال داده در شبکه‌های بی سیم به 10 میلی ثانیه از جمله مزایای استفاده از خدمات نسل پنجم تلفن همراه است.

پیش از این برخی شرکت های بزرگ فناوری مانند ای تی اند تی، وریزون، گوگل و فیس بوک بررسی های خود برای ارائه خدمات نسل پنجم تلفن همراه را آغاز کرده بودند. AT&T می گوید سرعت انتقال داده در شبکه های نسل پنجم 10 گیگابیت در ثانیه است و اینتل هم در حال طراحی سخت افزارهای خاصی برای تسهیل ارائه خدمات بر بستر 5G است.