Gerdab.IR | گرداب

وبلاگ "بیانچه"

۲۰۰ جلد منشور صلح جهان برای ظلم می سوزد

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹

بشر درگیر ظلم و ستیز زیاده خواهان است. حقوق بشر از مسیر جریان الهی خویش در حال انحراف است. تحرکاتی که با کشیدن کاریکاتور در مورد محمد (صلی الله علیه و آله) صورت گرفت، منشأیی الهی نداشت و انحراف بزرگی در مسیر زیست الهی بشر بود.

جناب آقای پاپ رهبر مسیحیان جهان مستقر در کلیسای واتیکان، سلام

محمد (صلی الله علیه و اله) پیامبر و امام حق‌جویان عالم، رساند پیام صلح را به بشر، در قالب کتابی به نام “قرآن” که کلام الله است.
صلح مانند خون جاری است در رگهای قرآن. جاری برای حیات دسته‌جمعی ما انسانها، صلح برای تمام بشر نیکوست و برای ما مسلمانان یک اصل نیکو، یک اصل خوب.
 
من نه به عنوان مسلمان، به عنوان یکی از میلیاردها نفر بشر، مسیح را پیامبر خدا می‌دانم، همانطوری که محمد پیامبر خداست.
موسی را پیامبر خدا می دانم همان‌طوری که محمد پیامبر خداست.
مریم مقدس را پاک و مطهر می دانم و وقتی به حواریون عیسی فکر می کنم همه را موحدون ابراهیم و مومنون و مسلمین محمد می بینم.
 
 من در بین حواریون عیسی، هرگز کسی را نمی شناسم که کتاب آسمانی دیگری را به آتش کشیده باشد. حواریون عیسی صلح جو تر از ما نبودند؟
 
بشر درگیر ظلم و ستیز زیاده خواهان است. حقوق بشر از مسیر جریان الهی خویش در حال انحراف است و دین عیسی مسیح و دین محمّد به کناره رانده شده اند. تحرکاتی که با کشیدن کاریکاتور در مورد محمد (صلی الله علیه و آله) صورت گرفت، منشأیی الهی نداشت و انحراف بزرگی در مسیر زیست الهی بشر بود. کسانی که به تمجید این تحرکات پرداخته اند، چگونه می توانند منادی صلح جهانی باشند؟
 
آیا این ستیزه جویی و جنگ افروزی مذهبی نیست؟ قرآن، کتاب الهی مسلمانان است و در شریعت مسیح هیچ کلمه ای نسبت به بی احترامی به مقدسات دیگران گفته نشده است؛ چه شده است که برخی افراد متوهم به نام دین و بنا بر اغراض سیاسی و احیاناً ماجراجویانه و شهرت طلبانه، به مقدسات حدود یک سوم از جمعیت جهان توهین می کند و بشر نسبت به این اقدام سخیف خاموش نشسته است؟
 
آقای پاپ چگونه این ظلم را تحمل می‌کنند و سخن بر نمی آورند؟ دولت های بزرگ دنیا که منادی حقوق بشر و صلح هستند، چرا اینگونه سکوت کرده اند؟
 
آیا این به این معنا نیست که مدعیان صلح و دین و اصلاح جهان، هویتی پوشالی دارند که ملعبه دست سیاست‌بازان شده اند؟ آزادگی و صلح واقعی کجاست؟ احترام به ادیان کجاست؟ حواریون عیسی کجا هستند؟ چرا پیروان محمد را اینگونه مغضوب می کنند؟
 
قرآن کتاب صلح و منشور صلح جهان است، کسانی که دست به قرآن سوزی و انجیل سوزی می زنند ظالم نیستند؟ سوال می‌کنم: آیا سوزاندن قرآن و انجیل بی احترامی به مقدسات نیست؟ بر رهبر دینی جمعیت مسیحیان جهان شایسته نیست که در مقابل جریان‌های ستیزه جوی ابرقدرت ها سر تعظیم فرود آورد. آیا هنگامه نشان دادن واکنشی علیه مخدوش کنندگان دین خودتان نرسیده است؟ لطفا تامّل کنید که رنج بشر از کجاست؟