Gerdab.IR | گرداب

سرمایه‌گذاری چند ده‌میلیون دلاری گوگل در رژیم صهیونیستی

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۸۹

شرکت گوگل در ادامه سرمایه‌گذاری‌های خود در رژیم صهیونیستی، یک شرکت فناوری اسرائیلی را به مبلغ 10 میلیون دلار خریداری کرده است.

گرداب- روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: شرکت گوگل در ادامه سرمایه‌گذاری‌های چند 10 میلیون دلاری خود در اسرائیل، دومین شرکت رژیم صهیونیستی را به مبلغ 10 میلیون دلار خریداری کرد.

این روزنامه در گزارش خود با اعلام اینکه هنوز شرکت گوگل و یا طرف رژیم صهیونیستی حاضر به توضیح در این زمینه نشده‌اند، آورده است: شرکت فناوری "کوئیکزه" که با نام "منتورویو" نیز شناخته می‌شود و با سرمایه‌ای 3/5 میلیون دلاری در سال 2002 تاسیس شده، در سرویس‌های خود به کاربران اجازه مکان‌یابی آنلاین را می‌دهد.

این دومین سرمایه‌گذاری عمده گوگل در رژیم صهیونیستی در شش ماه گذشته است و این شرکت آمریکایی پیش از این و در ماه آوریل شرکت اسرائیلی "لب‌پیکسایز" را به مبلغ 25 میلیون دلار خریداری کرده بود.

"یوسی ماتیاس" مدیر مرکز توسعه گوگل در اسرائیل، در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: «گوگل بر ادامه سرمایه‌گذاری در اسرائیل مصمم است و این سرمایه‌گذاری با عمیق کردن و گسترش‌دادن فعالیت‌های ما و همچنین تحکیم همکاری با شرکت‌های اسرائیلی صورت می‌گیرد.»

پیش از این، روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی از همکاری نزدیک شرکت گوگل با مقامات امنیتی آمریکا خبر داده بود.
این روزنامه در گزارش خود آورده بود که بر اساس تحقیقات انجام شده در ایالات متحده، 1931 شرکت به صورت قراردادی در حال جاسوسی از شهروندان این کشور هستند که در میان آنها نام گوگل به عنوان غول جستجوگر اینترنتی در جهان به چشم می‌خورد.

بر اساس این گزارش مشخص شده بود که گوگل قرارداد محرمانه و طبقه‌بندی شده‌ای را با دولت آمریکا به امضا رسانده تا بر اساس آن، اطلاعات جستجو و مکانی- جغرافیایی لازم را در اختیار دولت قرار دهد.

اطلاعات ذخیره شده در کاخ سفید همچنین نشان می‌داد که هیئت رئیسه گوگل جلسات متعددی را با مقامات شورای عالی امنیت ملی آمریکا با دستور جلسه‌هایی افشا نشده، برگزار کرده‌اند.

بررسی این اسناد نشان می‌داد که "آلن دیویدسون" مدیر سیاست عمومی و روابط دولتی گوگل از سال گذشته تاکنون، دست کم سه بار با مقامات شورای عالی امنیت ملی دیدار داشته است که یکی از آنها با حضور "مایک مک‌فائول" مسئول ویژه در امور روابط با روسیه بوده است و دیگری با "دانیل شاپیرو" مسئول ویژه امور خاورمیانه بوده است.
 
منبع: ایران