Gerdab.IR | گرداب

اجلاس نایتک 16؛ تأکید بر همکاری صنعت و دولت

تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵

این اجلاس، پنجمین اجلاس سالانه آژانس اطلاعات و ارتباطات ناتو بود که در شهر تالین استونی برگزار شد.

به گزارش گرداب،‌ شرکت‌کنندگان در اجلاس سه‌روزه نایتک 16، به بررسی موضوعاتی نظیر همکاری هر چه بیشتر کشورهای عضو ناتو با بخش صنعتی در زمینه مقابله با تهدیدات سایبری پرداختند. سرعت روزافزون رشد تهدیدات سایبری و نیاز به همکاری‌های بیشتر بخش خصوصی و دولتی در این زمینه، موضوع اجلاس نایتک 16 (NITEC16) بود.

توماس هندریک (Toomas Hendrik)، رییس جمهوری استونی و مایکل راجرز، فرمانده سایبری آمریکا از جمله مهمانان ویژه این نشست بودند. راجرز و هندریک، یکپارچگی داده‌ها را از جمله نگرانی‌های اصلی این روزهای مقامات دولتی قلمداد کردند.

راجرز در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست گفت: «اطلاعات، کالایی است که به‌خودی‌خود، ارزشمند است. تحلیل داده‌های عظیم، به دشمنان، ابزاری برای ایجاد یک بینش معنادار در کنار اطلاعات را می‌دهد.»

راجرز، همچنین به یک‌ روند جدید در دولت آمریکا اشاره کرد که در آن، دولت در تعامل با بخش خصوصی، از آن‌ها می‌خواهد تا یک مشکل را حل کنند، به جای آنکه از آن‌ها، تقاضای راهکارهای خاصی بکنند که ممکن است محدودیت‌هایی را ایجاد کند.

هندریک نیز در این اجلاس، خاطرنشان کرد که اینترنت اشیاء، در زمانه‌ای که زندگی‌ها، به سمت دیجیتالی شدن پیش برود، به اولویت اول هکرها برای سازمان‌دهی حملات سایبری تبدیل می‌شود. در این اجلاس، صاحبان مشاغل و مهمانانی از ناتو نیز حضور داشتند و همگی آن‌ها، بر نیاز به‌سرعت بخشیدن به فرایندهای دفاعی، علیه تهدیدات سایبری، تأکید کردند.

موضوع مهم دیگری که مورد تأکید اعضا قرار گرفت، ایجاد یک همکاری معنادار بین ناتو و شرکای صنعتی و همکاری نزدیک در مراحل ابتدایی، برای حل یک مشکل و ارائه راهکارها بود. در حقیقت، در این اجلاس بر ضرورت و نیاز وجود همکاری بین کشورها تأکید شد و از طرفی چگونگی ایجاد این همکاری موردبررسی قرار گرفت.