Gerdab.IR | گرداب

رییس اپل: بسیاری از آمریکایی‌ها محروم از عدالتند

تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۵

تیم کوک مدیر عامل اپل با محکوم کردن تیراندازی‌های مرگبار در لوییزیانا و مینه سوتا تصریح کرده که عدالت هنوز در دسترس بسیاری از مردم آمریکا قرار ندارد.

به گزارش گرداب به نقل از ری کد، تیم کوک که خود در آلاباما بزرگ شده، بارها در مورد بی عدالتی های نژادی در ایالات متحده موضع گیری کرده و این بار با استفاده از حساب کاربری خود در توییتر که معمولا از آن برای تبلیغ در مورد اپل استفاده می کند، کشتارهایی را که بی معنا توصیف کرده، محکوم نموده است. حساب کاربری تیم کوک در توییتر بیش از سه میلیون نفر تعقیب کننده دارد.

برخوردهای نژادپرستانه پلیس آمریکا و کشتارهای پیش از آن واکنش های متعددی را در جهان مجازی موجب شده و از جمله جان لویس فعال سیاه پوست حقوق مدنی در آمریکا و نماینده جمهوری خواه فعلی کنگره این کشور در حساب توییتر خود یادآوری کرده که 55 سال قبل وی به علت استفاده از دستشویی اختصاصی سفید پوستان مدتی زندانی شده است.

در روزهای اخیر و به دنبال درگیری های خشونت بار در دالاس تگزاس میان مردم و نیروهای پلیس انتقادها از رفتارهای حرفه ای شرکت های فناوری در قبال سیاه پوستان نیز افزایش یافته و از جمله یکی از کارمندان فیس بوک تصریح کرده که در شرکت های فناوری واقع در دره سیلیکون به سیاه پوستان اهمیت داده نمی شود.

گفتنی است پس از تیراندازی‌های دالاس، اداره پلیس نیویورک، تدابیر امنیتی را افزایش داده و از افسران پلیس خواسته از انجام مأموریت‌های گشت‌زنی تک‌نفره خودداری کنند. تدابیر مشابهی در سایر شهرهای ایالت‌های مختلف آمریکا اتخاذ شده است.