Gerdab.IR | گرداب

راهکار ناتو برای تهدیدات هیبریدی!

تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۵

اعضای ناتو و اتحادیه اروپا، در اجلاس اخیر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، احتمال تأسیس مرکزی برای دفاع در برابر تهدیدات هیبریدی را اعلام کردند.

به گزارش گرداب؛ اوایل هفته جاری، اجلاس اعضای ناتو در ورشو، پایتخت لهستان به پایان رسید. در پایان اجلاس، رهبران کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا طرح خود برای افزایش همکاری‌ها در پنج بخش از جمله امنیت سایبری را اعلام کردند. تأسیس مرکز مقابله با تهدیدات هیبریدی در ناتو، یکی از نتایج محتمل این همکاری خواهد بود. به عقیده متخصص امنیت سایبر و محقق فنلاندی، یارنو لیمنل (Jarno Limnéll)؛ طرح جدید از تمایل ناتو و اتحادیه اروپا برای برخورد جدی با تهدیدات و جنگ هیبریدی، حکایت می‌کند.

به باور لیمنل، اعلام برنامه افزایش همکاری بین ناتو و اتحادیه اروپا، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اجلاس اخیر ناتو است و فنلاند سود بسیاری از این همکاری خواهد برد. لیمنل معتقد است، جهان غرب و اروپا، ازاین‌پس همکاری بیشتری با یکدیگر خواهند داشت.

لیمنل در ادامه افزود: "ناتو از پیشرفت‌های اتحادیه اروپا در بخش‌های مختلف، به خوبی استقبال کرده است. تأسیس مرکز تخصصی مقابله با تهدیدات هیبریدی؛ برای ناتو، اتحادیه اروپا و به‌خصوص فنلاند، فرصت بسیار مناسبی خواهد بود."