Gerdab.IR | گرداب

مرد چینی و هک اسرار نظامی آمریکا!

تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵

مرد چینی به جرم تلاش برای هک کردن اسرار نظامی آمریکا چهار سال زندانی شد.

به گزارش گرداب؛ یک مرد چینی به جرم توطئه برای هک کردن رایانه‌های شرکت‌های پیمانکار طرف قرارداد با دولت و ارتش آمریکا به چهار سال زندان محکوم‌شده است.

به گزارش واحد هک و نفوذ سایبربان؛ سو بین 51 ساله در اوایل سال جاری میلادی به انجام تخلفات یادشده در سال 2014 متهم شد. آمریکا مدعی است وی طی سال‌های 2008 تا 2014 حداقل ده بار از چین به آمریکا سفرکرده و برای سرقت داده‌های شرکت‌هایی همچون بوئینگ با دو هکر دیگر که نامشان اعلام‌نشده همکاری کرده است.

این مرد چینی ایمیل‌هایی را هم ارسال کرده که حاوی جزییات برنامه‌های نظامی دولت ایالات‌متحده بوده است. وی علاوه بر چهار سال زندان محکوم‌به پرداخت جریمه ده هزار دلاری هم شده است. دولت چین هرگونه دخالت خود در این زمینه را انکار کرده است، اما دولت آمریکا مدعی است این چینی به هکرهای نظامی در کشور خود برای دسترسی غیرقانونی به اطلاعات و سرقت داده‌های مربوط به طراحی هواپیماهای نظامی و امور مربوط به دفاع ملی ایالات‌متحده کمک کرده است.

گفته می‌شود این چینی اطلاعات مربوط به هواپیماهای ترابری سی 17 و جت‌های جنگی F-22  و  F-35 را دزدیده و قصد داشته اطلاعات مسروقه را درازای دریافت پول به شرکت‌های چینی بفروشد.