Gerdab.IR | گرداب

آژانس امنیت ملی آمریکا دانشگاه چینی را هک کرده است

آژانس امنیت ملی آمریکا دانشگاه چینی را هک کرده است
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱

برطبق تحقیقات جدید این آژانس فدرال آمریکایی اخیراً هزاران حمله سایبری علیه اهدافی در چین انجام داده است.

به گزارش گرداب، دانشگاه نورث‌وسترن پلی‌تکنیک در شانشی چین اعلام کرده است که هکرهای خارجی را در حال ارسال ایمیل‌های فیشینگ حاوی برنامه‌های اسب تروجان به دانشجویان و اساتید خود شناسایی کرده است. برنامه‌های اسب تروجان بدافزاری است که کاربران را گمراه می‌کند.

هدف هکرها سرقت داده‌ها و اطلاعات شخصی افراد بوده است. پس از آن بیانیه نیروی پلیس این ایالت چینی اعلام کرد که هدف حمله کشاندن دانشجویان و اساتید به پیوندهایی بوده است که از آن طریق بتوانند وضعیت ارزیابی علمی آنها، پروژه‌های آکادمیک و پایان‌‌نامه‌ها و اطلاعاتی درباره سفرهای خارجی را ردیابی کنند و بتوانند رمزعبور افراد را به دست آورند.

مرکز ملی واکنش فوری ویروس‌های رایانه‌ای چین و همچنین شرکت امنیت اینترنتی 360، یک تیم مشترک تشکیل دادند تا درباره جزئیات فنی این رویداد تحلیل دقیقی به دست آورند و منبع را پیدا کنند.

پس از جمع‌آوری نمونه‌های متعددی از تروجان‌ها از ترمینال‌های اینترنتی این دانشگاه، با همکاری شرکای اروپایی و جنوب آسیا، این تیم تحقیقاتی تشخیص داد که این حمله سایبری توسط واحد عملیات TAO (کد S32) صورت گرفته است که زیرنظر اداره نظارت بر داده (کد S3) دپارتمان اطلاعات (کد S) آژانس امنیت ملی آمریکا یا NSAصورت گرفته است.


واحد عملیات TAO که در سال 1998 ایجاد شد، بزرگترین و مهم‌ترین بخش اطلاعاتی آژانس امنیت ملی آمریکا است و مسئولیت اصلی آن، دسترسی محرمانه به اطلاعات نفوذی رقبای آمریکا از طریق اینترنت و نفوذ به کشورهای هدف و بیرون کشیدن اطلاعات محرمانه زیرساخت‌هاست تا بتوانند کدهای حساس را به دست آورند و سامانه‌های امنیتی را نابود کنند و بر وضعیت شبکه آنها نظارت کنند. فعالیت‌هایی مانند سرقت اطلاعات حساس، دسترسی به تلفن‌های همراه، ایمیل‌ها، ارتباط اینترنتی و پیام‌های افراد از جمله فعالیت‌های این بخش است.

این واحد اطلاعاتی از بیش از 1000 نیروی فعال نظامی، هکرهای شبکه، تحلیل‌گران اطلاعات، افراد دانشگاهی، مهندسان سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و متخصصان برق تشکیل شده است. این واحد شامل یک مرکز و چهار بخش است.

___________________________________

منبع: گلوبال تایمز