Gerdab.IR | گرداب

واکاوی بودجه میلیاردی سایبری پنتاگون

تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵

درخواست افزایش بودجه 15 درصدی دفاع سایبری پنتاگون از جانب کارتر، سبب واکنش نمایندگان کنگره آمریکا شده است.

به گزارش گرداب؛ بر اساس اطلاعات موجود، کنگره آمریکا، احتمالاً به زودی طرح 6.7 میلیارد دلاری بودجه دفاع سایبری پنتاگون برای سال 2017 را تصویب خواهد کرد، بودجه‌ای که 15.5 درصد نسبت به سال 2016، افزایش دارد؛ اما قانون‌گذاران آمریکایی، خواهان بیان جزئیات بیشتری در این رابطه شدند و از اشتون کارتر خواستند تا توضیحات بیشتری در رابطه با این بودجه درخواستی خود به کنگره ارائه دهد.

ظاهراً در طرح پنج‌ساله وزارت دفاع آمریکا در موضوع سایبری، افزایش بودجه‌ای در حدود 7.2 میلیارد دلار به چشم می‌خورد که مجموع هزینه کرد سایبری آمریکا برای سال‌های 2017 تا 2021 را، به رقمی در حدود 34.6 میلیارد دلار خواهد رساند. کمیسیون تخصیص بودجه مجلس نمایندگان ایالات‌متحده، درباره این حجم از افزایش بودجه، ابراز نگرانی کرده و خواستار توضیحات بیشتر وزارت دفاع شدند. اشتون کارتر نیز در توضیحاتی دراین‌باره مدعی شد که وی موضوع مالی را جزو اولویت‌های راهبرد سایبری خودش قرار داده است. کارتر در بخش دیگری از صحبت‌هایش دراین‌باره گفت که وزارت دفاع تلاش می‌کند تا فرهنگ پاسخ‌گویی در فضای سایبری را در این کشور به وجود بیاورد و نظارت‌ها برای افزایش دانش فردی در آمریکا و برای مقابله با نفوذهای سایبری را تشدید کند.

البته کارتر به این نکته نیز اشاره کرده است که افزایش بودجه دفاع سایبری در آمریکا، سبب تقویت شبکه‌های این وزارت خانه شده و زمینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی بهتر برای کارکنان را فراهم می‌کند. همچنین، ایجاد ابزارهای سایبری و زیرساخت‌های مورد نیاز برای سازمان‌دهی عملیات تهاجمی در فضای سایبری، از دیگر محاسن این افزایش بودجه سایبری، به ادعای کارتر است.
در بخش‌های بعدی این گزارش، به توضیح بخش‌های مهم‌تری از بودجه سایبری وزارت دفاع آمریکا خواهیم پرداخت.