Gerdab.IR | گرداب

معاون دفتر ICT وزارت کشور خبر داد:

فراهم شدن زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی

تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۵

معاون دفتر ICT وزارت کشور درباره مراحل انتخابات الکترونیکی گفت در حال حاضر مراحل زیادی از انتخابات مکانیزه شده و الکترونیکی برگزار می‌شود و تنها بخش رای‌گیری الکترونیکی نیست اما زیرساخت‌ها و توانمندی‌های آن فراهم است و امیدواریم با موافقت شورای نگهبان این امر هم برای انتخابات بعدی محقق شود.

به گزارش گرداب، نشست خبری دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند امروز در محل ساختمان دوم سازمان فناوری اطلاعات با حضور متولیان این همایش برگزار شد.

سهیل مظلوم  - دبیر اجرایی دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند - دبیر اجرایی دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند، اهداف این همایش را  توسعه خدمات هوشمند شهری اعلام کرد.

او گفت: در اولین همایش که شهریور  ۱۳۹۴ برگزار شد هدف اشتراک‌گذاری زیرساخت‌ها بود و در ماه آذر نیز کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوباتی را تصویب کرد اما محور اصلی همایش امسال توسعه خدمات شهری و تلاش بر این است که موضوعات خدمات شهری به مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی به رویدادهای جانبی همایش اشاره کرد و افزود: چند رویداد جانبی از جمله برگزاری مسابقات در سطح شهرداری و بین شهرداری‌های منتخب پارسال برگزار می‌شود. همچنین با موضوع استارت‌آپ‌ها که محصولاتی در حوزه خدمات شهری دارند نیز مسابقه برگزار شده و روی ایده‌هایی که مرتبط با توسعه خدمات شهری است سرمایه‌گذاری می‌شود.

مظلوم با اشاره به نمایشگاه جانبی همایش بیان کرد: آخرین دستاوردهای حوزه زیر ساخت و شهر هوشمند در این نمایشگاه ارائه شده و در دستاوردهای فناوری و تکنولوژی نیز در آن می‌آید.

دبیر اجرایی دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند، سازمان‌های ذی‌ربط این همایش را سازمان فناوری اطلاعات شرکت ارتباطات زیر ساخت، سازمان تنطیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شورای عالی فضای مجازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت کشور اعلام کرد.

همچنین محمود زرگر - دبیر علمی همایش در ادامه نشست هدف همایش سال گذشته را القای مفاهیم اشتراک زیرساخت‌ها و همایش امسال را برقراری شهر هوشمند اعلام کرد و افزود: این برقراری در ابتدا هزینه بالا و بهره‌وری کمی دارد و آثار سرمایه‌گذاری در این حوزه در اقتصاد ملی سنگینی می‌کند. با این حال اشتراک‌گذاری در این حوزه از اهداف دولت بوده است.

وی با بیان اینکه تم اصلی همایش امسال توسعه خدمات در بستر زیر ساخت‌های شهر هوشمند و خدمات هدف اصلی هستند گفت: زیرساخت‌ها برای خدمت گرفتن اهداف مفید خواهند بود و محورهای این همایش عبارتند از استانداردها و پروتکل‌های معماری شهرهای هوشمند، الگوهای بومی طراحی و معماری شهر هوشمند، نقش مدیریت  شهری در اقتصاد و کیفیت زندگی مردم و مدل‌های مشارکت ذی‌نفعان برای آن که هدف اقتصادی خود را دنبال کنند.

زرگر با بیان اینکه دولت فقط از شهر هوشمند حمایت می‌کند و سرمایه‌گذاری آن به عهده بخش خصوصی است افزود: پشتیبانی دولت مالی نیست و امیدواریم این همایش به اهداف خود از جمله اثربخشی بر تصویرسازی دولت از شهر هوشمند، تصویرسازی دولت توجه به رویکرد اقتصادی و توسعه کسب و کار در حوزه‌های مربوط به خدمات شهری و بسترسازی فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان برسد.

در ادامه رضا باقری اصل - دبیر کمیسیون دولت الکترونیک - با بیان اینکه در حال حاضر مردم به سمت جدیدی از خدمات حرکت می‌کنند اظهار کرد: زیرساخت‌های تغییر نکرده است اما می‌تواند در خدمت توسعه پایدار زندگی شهری باشد و باید از مرحله زیر ساخت گذر کرده و به خدمات برسیم.

وی با اشاره به شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: فاز اول شبکه ملی اطلاعات در حال پیاده‌سازی و به بهره‌برداری پایدار رسیده است و امیدواریم اقتصادی شدن ترافیک داخلی نسبت به خارجی شکل بگیرد.

باقری اصل با بیان اینکه تا یک ماه آینده یکپارچه‌سازی مدیریت متمرکز انجام می‌شود ادامه داد: ارزیابی ما از حوزه خدمات این است که از تعامل به تراکنش گذر کردیم و هم چنین تا پایان سال موضوع payment  به مرحله خوبی برسد.

علیرضا براتی- معاون دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت کشور - نیز در ادامه با ارائه آماری درباره شهرداری‌ها گفت: در کشور ۱۲۴۰ شهرداری داریم که ۹۲۴ مورد جمعیتی زیر ۲۰ هزار نفر، ۵۰ مورد جمعیتی بالای ۲۰ هزار نفر دارند که ۳۰ میلیون نفر جمعیت شهری را تشکیل داده و ۸ شهر نیز کلان شهر محسوب می شوند که ۲۰ میلیون نفر جمعیت شهری را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در در هوشمندسازی شهرها اظهار کرد: از مهمترین اهداف این همایش تبادل تجربیات بین شهرداری‌هاست و آنها می‌توانند از آخرین فناوری‌ها در حوزه شهر هوشمند استفاده کنند.

در این نشست همچنین محسن باقری چناری  - مدیر عامل ایرانیان نت -، اسماعیل ثنایی - مدیر عامل اریا همراه-، مصطفی نقی پور- مدیر عامل فناپ- حضور داشتند و درباره فعالیتهای این شرکتها درحوزه زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند صحبت کردند.

به گزارش ایسنا دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند یکم و دوم شهریور سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.