wi-Fi کلیدی ترین عامل انتخاب هتل!

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

طبق آمار بدست آمده مهمانان هتل‌های برتر جهان در سال ۲۰۱۵ داشتن Wi_Fi و صبحانه رایگان را یکی از مهمترین درخواست‌های خود اعلام کرده‌اند.

به گزارش گرداب؛ یک سایت جهانی به نام «هتلز» (HOTELS)  پژوهشی درباره خواسته‌های مهمانان از هتل انجام داده و نظر بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ مسافر از ۲۸ کشور مختلف را که در هتل‌های برتر جهان مهمان بوده‌اند، برای تعیین خواسته‌های اساسی آنها در سال ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار داده است.

در این پژوهش آمده است که مهمانان این هتل‌ها داشتن وای فای (wi_fi) رایگان را بیشتر از دیگر پارامترها می‌پسندند.

در این نظرسنجی مسافران تجاری، ۴۹ درصد وای فای رایگان، ۱۴ درصد صبحانه رایگان، ۱۱ درصد نزدیکی به حمل و نقل عمومی و ۶ درصد صندلی و میز کار راحت را به عنوان مهمترین فاکتور در انتخاب هتل مورد توجه قرار داده‌اند.

همچنین طبق این تحقیق ۲۵ درصد وای فای رایگان، ۲۲ درصد صبحانه رایگان، ۱۵ درصد پارکینگ رایگان و ۱۰ درصد استخر و سونا را به عنوان فاکتوری برای انتخاب هتل توسط مسافران تفریحی اعلام کرده اند.پایان دوران دی‌وی‌دی و اتوبراساس این تحقیق مسافران دیگر تمایلی به استفاده از امکاناتی مانند مینی بار، اتوی شلوار، تلفن در دستشویی، DVD PLAYER ندارند.

مهمانان هتل‌ها اعلام کرده اند که ۲۴ درصد آنها از مینی‌بار، ۲۰ درصد از تلفن در دستشویی، ۱۵ درصد از اتوی شلوار، ۱۵ درصد از کلاه حمام، ۹ درصد از DVD PLAYER و ۱۷ درصد از سایر امکانات استفاده نمی کنند و می‌توان این امکانات را حذف کرد.درخواست برای اتاق‌های ضد صدا نیز جزو یکی از سوالات بود با این عنوان که «در مدت اقامت خود چه چیزی بیشتر شما را اذیت می‌کند؟»در این تحقیق مشخص شده است که جدا از بوی نامطبوع فرش و نبودن آب گرم، مسافران بیشتر از سر و صدای همسایه‌ها اذیت می‌شوند.

 طبق این تحقیق ۶۵ درصد سر و صدای بقیه مهمانان، ۵۳ درصد بوی نامطبوع فرش، ۲۸ درصد تمام شدن آب گرم، ۲۷ درصد تعداد بسیار کم پریزهای برق و ۲۳ درصد محدودیت زمان صبحانه را عاملی برای اذیت شدن در هتل دانسته‌اند.

«مرتب کردن تخت» را نمی‌خواهیمدر این پژوهش از مهمانان پرسیده شده که تمایل به حذف کدام سرویس و آیتم را دارند تا هزینه اقامت کاهش پیدا کند آنها هم پاسخ داده‌اند که حاضرند از امکانات و خدمات خاصی چشم پوشی کنند؛ ۶۹ درصد مرتب کردن تخت، ۶۸ درصد حوله‌های حمام، ۵۱ درصد میز آرایش، ۴۸ درصد خدمات روم سرویس و ۴۴ درصد باشگاه ورزشی را مثال زده‌اند.

 اخیرا واحد بازاریابی یکی از هتل‌های ایرانی، کار ترجمه این تحقیق را انجام داده و آن را در اختیار مدیریت هتل قرار داده است تا از اطلاعات آن استفاده کاربردی شود.

چرا که بیشتر مهمانان این هتل را گردشگران و تجار خارجی اختصاص می دهند.