Gerdab.IR | گرداب

شکلی جدید از مسابقه اتومبیل‌رانی!

تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵

بنیاد رزپری پای در نظر دارد با ایجاد نوع جدیدی از مسابقات اتومبیل‌رانی مفهوم خودروهای بی راننده را به مردم آموزش بدهد.

به گزارش گرداب؛ امروزه شرکت‌های بسیاری مانند گوگل، تسلا و اپل در حال تحقیق برای تولید خودروهای بی راننده هستند و حتی کلاس جدیدی به نام فرمول ای (Formula E) برای مسابقه‌ی این نوع خودروها به وجود آمده است؛ با وجود این افراد بسیار زیادی هستند که هنوز به‌طور کامل با مفهوم این خودروها آشنایی ندارند.

 

 

بنیاد رزپری پای1 (Raspberry Pi)، در حال پایه‌ی گذاری نوع جدیدی از مسابقات اتومبیل‌رانی با نام فرمول پای (Formula Pi) است. طول زمین مسابقه‌ی فرمول پای 20 متر بوده و زمین آن به 6 با رنگ‌ قزمر، آبی و سبز بخش تقسیم شده است. خودروهای بی راننده باید از رنگ مسیر استفاده کرده و سعی کنند خود را به انتهای آن برسانند. به همین منظور رزپری پای در حال ایجاد یک مدار «خودت انجام بده» (2DIY) برای خودروها است. کاربران می‌توانند دوربین روی مدار را در خودروهای بی راننده برنامه‌ریزی کرده یا از زاویه دید آن‌ها مسابقه را تماشا کنند.
ایجاد مدار و مسابقه‌ی مذکور با هدف آموزش مفهوم خودروهای بی راننده به مردم و به‌خصوص کودکان انجام می‌گیرد.

 

 

 _______________________

1- بنیاد رزپری پای یک سازمان است با هدف ترویج علوم رایانه مدارس در سال 2009 تأسیس شد.
2- خودت انجام بده (Do it yourself) اصطلاحی است به معنی تعمیر، اصلاح، ساختن و یا انجام برخی کارهای فنی در خانه یا بیرون از خانه بدون کمک خواستن از متخصصان آن رشته است و در حال حاضر از این روش برای آموزش سریع‌تر با صرف هزینه‌ی کمتر استفاده می‌شود.