المپیک‌ریو و رقابت شرکت های فناوری

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

با آغاز رقابت‌های المپیک ریو شرکت‌های فناوری نیز رقابت خود برای ارائه خدماتی در این زمینه را به کاربران علاقمند آغاز کرده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از آندروید هدلاینز، کاربرانی که به اینترنت دسترسی دارند می‌توانند در محل برگزاری رقابت های ورزشی مختلف حضور مجازی داشته باشند و ورزشگاه های گوناگون را عملا مشاهده کنند.

بخش های مربوط به شهر ریو در خدمات نقشه گوگل به طور کامل به روز شده و بر مبنای تغییرات اعمال شده مشاهده اینترنتی ورزشگاه ها از دیگر کشورها ممکن است.

یکی دیگر از تغییرات در خدمات گوگل مربوط به پخش زنده ویدئویی برخی رقابت های المپیک در بیش از 60 کشور جهان از طریق سایت یوتیوب است.

به روزرسانی موتور جستجوی گوگل هم به کاربران امکان داده با وارد کردن برخی کلیدواژه ها اطلاعات کلیدی را دریافت کنند. به عنوان مثال با وارد کردن عبارت برندگان مدال اطلاعاتی در مورد قهرمانان ورزشی کشورهای مختلف و موفقیت های آنها ارائه می شود.

البته در میان شرکت های فناوری تنها گوگل رقابت های المپیک ریو را جدی نگرفته است. سامسونگ هم استودیوهایی موسوم به گلکسی را در محل برگزاری رقابت‌های المپیک برای اطلاع رسانی تاسیس کرده و برخی برنامه های موبایلی مانند اسنپ چت برچسب‌ها و فیلترهایی با مضمون المپیک به خدمات ارائه شده خود افزوده اند.

طراحان برنامه Score هم به کاربران خود امکان می دهند با حداکثر سرعت از نتایج رقابت های المپیک مطلع شوند.