Gerdab.IR | گرداب

حذف محدودیت پرواز پهپادهای پستچی

تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

کشورهای آمریکا و انگلستان به شرکت‌های تولیدکننده‌ی پهپادهای تجاری اجازه دادند تا پهپادهای خود را در خارج از محدوده‌ی دید آزمایش کنند.

به گزارش گرداب؛ در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های فناوری مانند گوگل و آمازون در حال تحقیق روی پهپادهایی هستند که به کمک آن می‌توانند  بسته‌های خریداری شده توسط کاربران را به محل مورد نظر برسانند. با وجود این که آن‌ها اعلام کرده‌اند پهپادهای مذکور تا سال 2017 عملیاتی خواهند شد؛ اما محدودیت‌های قانونی مانند میزان فاصله‌ای که پهپادها می‌توانند از اپراتور خود بگیرند، بیان می‌کند که پهپادها اجازه‌ی پرواز فراتر از دید اپراتور خود را ندارند و همین موضوع مانع از اجرایی شدن کامل این پروژه و تحویل بسته‌ها به کاربران می‌شود.

به‌تازگی گزارشی منتشر شد که نشان می‌دهد، کاخ سفید به شرکت گوگل اجازه داده است تا پهپادهای خود را در فاصله‌ی 120 متری نیز مورد آزمایش قرار بدهد. هدف نهایی شرکت گوگل در پروژه‌ی وینگ (Project Wing) رساندن بسته‌های کاربران در فاصله‌ی 8 کیلومتری در مدت 5 دقیقه است و تا پیش از این، پهپادهای تنها در یکی از 6 زمین اداره‌ی هوانوردی فدرال آمریکا (FAA1) مورد آزمایش قرار می‌گرفتند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پروژه‌ی وینگ در حال آماده‌سازی برای آزمایش پرواز در خارج محدوده‌ی دید در حالی که محموله‌ای همراه خود دارد، است.»

موضوع ذکر شده تنها بخشی از تحولات صورت گرفته در زمینه‌ی پهپادهای جدید تجاری توسط کاخ سفید است. بنیاد ملی علوم آمریکا (NSF2) نیز تا 5 سال آینده، 35 میلیون دلار به تحقیقات پهپادها در زمینه‌های مختلفی مانند طراحی، کنترل و کاربردی شدن آن‌ها کمک خواهد کرد.

شرکت آمازون در ماه مارس 2015 مجوز آزمایش پهپادهای خود را از اداره‌ی هوانوردی فدرال دریافت کرد؛ اما در این آزمایش پهپادها باید در محدوده‌ی دید کاربر باقی می‌ماندند. این شرکت نیز به‌تازگی موفق شد در کشور انگلیس مجوز آزمایش پهپادهای خود در محدوده‌ای خارج از دید را دریافت کند.

در ادامه‌ی بیانیه‌ی کاخ سفید ذکر شد، از آنجایی‌که مسابقه‌ی پهپادها در حال رواج پیدا کردن است، بهتر است مسیر طی شده توسط آن‌ها و چند قوانین از پیش مشخص شده برای آن‌ها تعریف شود.

 _________________________________

1- Federal Aviation Administration
2- National Science Foundation