Gerdab.IR | گرداب

مزاحمت تلفنی؛ نتیجه حمله سایبری به دموکرات‌ها

تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۵

نانسی پلوسی، از رهبران حزب دموکرات در آمریکا، در خبری اعلام کرد که حمله و انتشار اطلاعات حزب، سبب بروز مزاحمت تلفنی برای او شده است.

به گزارش گرداب؛ نانسی پلوسی (Nancy Pelosi)، از رهبران حزب دموکرات آمریکا و رییس کمیته اقلیت‌های مجلس نمایندگان این کشور، به تازگی مدعی شد که پیام‌های مزاحم و تماس‌های تلفنی با محتواهای آزاردهنده، در چند روز گذشته، سبب بروز مزاحمت‌های فراوان برای وی شده است. او مدعی است این اتفاق از زمانی رخ داد که یک حمله سایبری به کنگره حزب دموکرات در آمریکا، باعث سرقت اطلاعات اعضای این حزب شد.

پلوسی در سخنانی در این رابطه، به هم حزبی‌هایش توصیه کرد که هر چه سریع‌تر، نسبت به تعویض خطوط تلفن خود اقدام کنند و به کودکان اجازه ندهند که به تماس‌های ناشناس پاسخ بدهند؛ چرا که ممکن است محتوای تماس‌های ارسالی، برای کودکان آزاردهنده باشد. در پی حمله اخیر به کنگره حزب دموکرات در آمریکا، ایمیل‌ها و شماره تلفن‌های حداقل 100 نفر از اعضای این حزب به سرقت رفت و پس از مدتی این اطلاعات در اینترنت منتشر شد.

یکی از متهمان اصلی این حمله، روسیه است و البته به ادعای پلوسی، مقامات دولت اوباما، از انتساب این حمله به روس‌ها، خودداری می‌کنند. این عضو کنگره، بر این موضوع نیز تأکید کرد که مزاحمت‌های مذکور را به مقامات امنیتی، گزارش داده است و آن‌ها در حال پیگیری عامل یا عاملان احتمالی آن هستند.