Gerdab.IR | گرداب

رونمایی ملی از ترابردپذیری شماره‌های همراه

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

اجرای آزمایشی طرح ملی ترابردپذیری در ابعاد محدود روزانه ظاهرا رضایت مسئولان وزارت ارتباطات را جلب کرده که تصمیم گرفته‌اند به فاصله حدود یک ماه و نیم از اجرای پایلوت و به مناسبت هفته دولت، این طرح را وارد فاز نهایی کنند.

به گزارش گرداب، طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه که امکان انتقال شماره مشترکان را به اپراتورهای دیگر می‌دهد از اواسط تیر ماه وارد فاز اجرای آزمایشی شد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت کشف نقاط ضعف و چالش‌های این طرح در ابعاد ملی، ابتدا محدودیت ترابرد حداکثر 500 شماره در روز را به اپراتورهای موبایل داد و بعد از یک هفته مجوز ترابرد برای 700 شماره به شکل روزانه نیز صادر شد.

گام بعدی با محدودیت هزار شماره در روز مواجه شد اما مسئولان رگولاتوری در مصاحبه‌ای با تسنیم اعلام کردند که اگر اپراتورها به این میزان ظرفیت در روز برسند و تقاضای ترابرد بیشتر را داشته باشند، با کسب اجازه از رگولاتوری امکان این کار وجود خواهد داشت.

با این حال ظاهرا برآیند اجرای آزمایشی راضی کننده بوده که مسئولان وزارت ارتباطات بنا دارند در تاریخ 31 مرداد ماه جاری وارد فاز نهایی شوند یا به عبارتی ترابردپذیری را در ابعاد ایران عظیم پیاده‌سازی کنند.

وزارت ارتباطات در کانال تلگرامی خود ضمن تأیید این موضوع نکاتی را در ارتباط با ترابردپذیری به شرح زیر ارائه کرده است:

1. ترابردپذیری امکان جدیدی است تا بدون اینکه شماره مشترک عوض شود امکان استفاده از خدمات یک اپراتور دیگر فراهم گردد.

2. همزمان با انجام ترابرد، یک سیم‌کارت جدید به مشترک داده می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از انجام ترابرد و تعویض اپراتور، همه اعتبار خود را مصرف کنید.

3. پیش از انجام ترابرد همه قبوض و بدهی‌های سیم‌کارت اول خود را باید تسویه کنید.

4. با تعویض اپراتور، پیامک‌های خدمات دولتی و بانکی قطع نمی‌شود.


علاوه بر این موشن گرافیکی به شرح زیر نیز جهت تشریح بهتر طرح ملی ترابردپذیری منتشر شده است: