Gerdab.IR | گرداب

باتری با قدرت شارژ دو برابر!

تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۵

محققان یک شرکت تجاری در تلاش برای تجاری سازی یک باتری فلزی لیتیومی با توان شارژ مجدد هستند که توان شارژ آن دو برابر باتری های لیتیومی فعلی است.

به گزارش گرداب به نقل از ام آی تی، شرکت SolidEnergy Systems که توسط یک دانشجوی سابق دانشگاه ام آی تی تاسیس شده باتری فلزی لیتیومی بدون آنودی را تاسیس کرده که دارای ابزاری تازه برای دوبرابر کردن توان ذخیره سازی انرژی و چگالی آن است.

این شیوه ذخیره سازی انرژی به اندازه روش ذخیره کردن انرژی در باتری های گوشی های هوشمند، باتری های خودروهای برقی، پوشیدنی های هوشمند مانند ساعت ها و مچ بندها، پهپادها و دیگر ابزار و وسایل ایمن و پایدار است.

در حالی که ظرفیت ذخیره سازی این باتری دو برابر باتری های معمولی است، ابعاد آن نیز نصف باتری های موجود در بازار است. مدت زمان لازم برای شارژ این باتری ها هم به اندازه باتری های فعلی است. با افزایش ابعاد و ظرفیت شارژ این باتری ها زمان این کار هم دو برابر خواهد شد.

SolidEnergy اولین نمونه از این باتری را در اکتبر سال 2015 در معرض دید علاقمندان قرار داد و با موفقیت بر روی گوشی آیفون 6 امتحان کرد. در آن زمان برای ساخت این باتری 12 میلیون دلار سرمایه جذب شده بود. استفاده از این باتری بر روی پهپادها از پاییز امسال ممکن می شود. اما نمونه های سازگار با گوشی ها و خودروهای برقی به ترتیب در سال های 2017 و 2018 عرضه می شود.