Gerdab.IR | گرداب

كاربران سيار و تهديد امنيت شبكه‌هاي رايانه‌اي

تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۹

كاربراني كه با استفاده از گوشي و لپ‌تاپ در محيطي دور از محل كار به شبكه هاي رايانه‌اي وصل مي شوند امنيت اين شبكه ها را به خطر مي اندازند.

به گزارش گرداب به نقل از اينفوورلد، بررسي‌هاي موسسه سمانتك نشان مي‌دهد كه يك سوم كارمندان شركتهاي تجاري در زمان انجام فعاليت‌هاي حرفه‌اي خود از راه دور وقتشان را تلف می‌کنند. به عنوان مثال به وب سايت‌هايي سر مي‌زنند كه دسترسي به آنها در محيط كار بلوكه شده است.

اين گونه بي توجهي‌ها و بي مبالاتي‌ها باعث مي‌شود كه امنيت شبكه‌هاي رايانه‌اي طراحي شده توسط شركت‌ها و موسسات مختلف با خطر مواجه شود. افرادي كه به طور دائم از راه دور از اين شبكه‌ها استفاده مي‌كنند امنيت آنها را بيشتر در معرض خطر قرار مي‌دهند.

از جمله سايت‌هايي كه اين كاربران با مراجعه به آنها موجب آلودگي شبكه‌هاي رايانه‌اي حرفه‌اي و تجاري ديگر مي‌شوند مي‌توان به انواع سايت‌هاي شبكه‌اي مجازي، سايت‌هاي غيراخلاقي و سايت‌هاي ديگري با ظاهر موجه اشاره كرد كه آلوده به انواع كرم و بدافزار هستند.

بررسي‌هاي سمانتك در سپتامبر سال جاري نشان مي‌دهد 21.8 درصد از كل وب سايت‌هاي اينترنتي آلوده به كرم و بدافزار هستند كه اين رقم نسبت به ماه گذشته ميلادي 8.9 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

منبع: فارس