Gerdab.IR | گرداب

اعلام رمز عبور اينترنتی از سوی دانش‌آموزان

تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۹

تحقيقات انجام شده از سوي موسسه امنيتي AVG روي تعداد زيادي از کاربران اينترنت که در سنين جواني هستند، نشان می‌دهد خانم‌ها بسيار بيشتر از آقايان تمايل دارند که رمز عبور خود را با دوستان خود در ميان بگذارند.

گرداب- به طور متوسط حدودا از هر 10 نفر، 4 نفر از کاربران اينترنت که در سنين بين 18 تا 25 سال قرار دارند رمز عبور مربوط به حساب‌هاي اينترنتي خود را با دوستان و يا اقوام در ميان مي‌گذارند.

تحقيقات انجام شده از سوي موسسه امنيتي AVG روي تعداد زيادي از کاربران اينترنت که در سنين جواني هستند و معمولا مشغول به تحصيل هستند نشان داده است که 39 درصد از اين افراد که از اينترنت استفاده مي‌کنند رمز عبور حساب‌هاي اينترنتي نظير پست الکترونيکي و يا شبکه‌هاي اجتماعي خود را در اختيار دوستان و يا فاميل خود قرار مي‌دهند.

اين در حالي است که طبق آمارهاي رسيده، خانم‌ها بسيار بيشتر از آقايان تمايل دارند که رمز عبور خود را با دوستان خود در ميان بگذارند. بررسي‌ها نشان مي‌دهد که بيش از 42 درصد از خانم‌ها علاقه‌مند به اين عمل هستند و تنها 28 درصد از آقايان رمز عبور خود را به دوستان خود اعلام مي‌کنند.

همچنين در اين پژوهش مشخص شده است که 78 درصد از کاربران با استفاده از قرار دادن رمز عبور براي رايانه‌هاي شخصي و يا رايانه‌هاي قابل حمل خود سعي مي‌کنند امنيت دستگاه‌هاي خود را بالا ببرند و اين در حالي است که تنها 50 درصد از اين افراد براي تلفن‌هاي همراه خود رمز عبور انتخاب مي‌کنند. در اين بين 81 درصد از آقايان و 74 درصد از خانم‌ها علاقه‌مند به ايمن کردن دستگاه‌هاي خود هستند.

علاوه بر اين 72 درصد از کاربران اينترنت 18 تا 25 ساله براي حساب‌هاي مختلف اينترنتي، رمز عبور مختلف استفاده مي‌کنند. همچنين آمارها نشان مي‌دهد که نزديک به 90 درصد از کاربران شبکه‌هاي اجتماعي تاکنون حداقل يک فايل ويروسي روي رايانه خود بارگزاري کرده‌اند.

منبع: مهر