Gerdab.IR | گرداب

"جی.میل" هک شد

تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۹

گوگل به کاربران خود هشدار داد که هکرهای چینی سرویس پست الکترونیک جی. میل را هک کرده‌اند و تاکنون وارد برخی از اکانتهای شخصی کاربران شده‌اند.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، "جی‌میل" پر استفاده‌ترین سرویس پست الکترونیک دنیا مورد هجوم هکرهای چینی قرار گرفت به طوری که در این روزها ورودهای مشکوکی به اکانتهای شخصی از طریق رایانه‌هایی که در این کشور آسیایی قرار دارند به ثبت رسیده است.

وبلاگ تخصصی Threat Post 1 وابسته به شرکت امنیت انفورماتیکی کسپراسکی برای اولین بار تعداد موارد کاربرانی را که به صندوق پست الکترونیک آنها حمله شده است شناسایی کرد.

در موارد مشکوک به ورود غیرقانونی، گوگل در سیستم "جی.میل" یک علامت قرمز را نشان می‌دهد که روی آن نوشته شده است: «توجه! فکر می‌کنیم که به تازگی کسی از چین از اکانت شما بازدید کرده است.»

به این ترتیب هر وبگردی که از "جی.میل" استفاده می‌کند، می‌تواند در هر لحظه بررسی کند که کدام IP وارد پست الکترونیک وی شده است.

بر پایه اطلاعاتی که در وبلاگ Threat Post 1 نوشته شده، کاربرانی که به پست الکترونیک آنها حمله شده است از تمام قاره‌ها هستند و هیچ ارتباط واضحی میان آنها و چین وجود ندارد. در این میان، تنها یک مورد نسبت به سایر موارد شایان توجه است.

در حقیقت، هکرهای چینی به ایمیل شخصی "الکساند هنف" وکیل Privacy International Uk (حریم شخصی بین الملل انگلیس) حمله کرده‌اند که به تازگی درباره آزادی بیان و حقوق بشر در چین و اروپا سخنانی کرده بود.

بر اساس گزارش تکنومگزین، گوگل تاکنون در خصوص این موارد اظهار نظری نکرده است. ارتباط میان این موتور جستجو و چین در چند ماه اخیر تیره شده است. چند ماه قبل هکرهای چینی با هدف دستیابی به اسرار صنعتی در عملیاتی به نام "شفق قطبی" به دهها شرکت انفورماتیکی از جمله گوگل حمله کردند.